De la plăți nelegale către angajați până la probleme la nivelul controlului managerial, Curtea de Conturi a stat cu ochii pe Direcția de Agricultură din județ. Problemele sesizate s-au remediat în termenele date.
În raportul public pe anul 2012, Direcțiile de Agricultură din județele țării au avut o serie de nereguli sesizate de către Curtea de Conturi. Nici direcția cărășeană nu a scăpat de câteva constatări ale instituției cu funcție de control.
În cadrul Direcției de Agricultură Județeană Caraș-Severin, în anul 2012 au fost identificate încadrarea unor angajații pe funcții fără să îndeplinească anii de vechime și plata salariilor către acele persoane, s-a depășit consumul de carburant fără o justificare legală și au apărut nereguli la partea de control managerial.
Directorul executiv al instituției, Marius Zarcula, a explicat pentru Express de Banat care au fost motivele ce au stat în spatele acestor probleme sesizate. „Au fost efectuate niște plăți pentru un personal care încă nu a îndeplinit vechimea pentru a fi avansat în grad. S-au recuperat acele plăți de la două sau trei persoane, nu mai rețin acum câte au fost. De altfel, am avut și o mică depășire la carburant din cauza faptului că în timp ne-au venit mai multe atribuții, am preluat unele sarcini ale Agenției pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit să facem niște controale pe o măsură a APDRP-ului și atunci automat a apărut un consum în plus de carburanți din cauza deplasărilor în teren, pentru că am avut deplasări zilnice”, explică directorul DAJ.
Cea de-a treia constatare se referă la faptul că nu au fost luate toate măsurile necesare pentru implementarea, dezvoltarea sau actualizarea sistemului de control intern sau managerial. Directorul Marius Zarcula a precizat că s-a realizat controlul managerial, însă nu în proporție de 100 la sută, pentru că nu au fost suficient de precauți.
Imediat după ce Curtea de Conturi s-a sesizat, direcția județeană s-a ocupat de rezolvarea problemelor și s-a încadrat în termenele date de instituție. „Am avut process-verbal, am avut termen de remediere, s-a încheiat procesul-verbal și absolut toate s-au remediat. Reiese și din raportul Curții de Conturi. Am avut trei luni la dispoziție, din iunie până în septembrie ca să remediem aceste deficiențe. Am căutat să le rezolvăm cât mai repede. Au fost nu neglijențe, ci erori de serviciu, nu a fost nimic tendențios”, a mai adăugat directorul Marius Zarcula.