Acces la restaurant doar cu certificat de vaccinare sau rezultatul testului. Marilen Pirtea: „Aceste măsuri pot garanta o reluare firească a activităților în industria HoReCa”

picnic iulius1000x100

Parlamentarul PNL de Timiș, Marilen Pirtea, susține ca soluție pentru repornirea industriei ospitalității accesul publicului prin verificarea și selecția protectivă, pe baza testelor sau certificatului de vaccinare.

Deputatul liberal spune că patronatele din industria HoReCa au propus aplicarea unei noi proceduri pentru deschiderea activităților operatorilor din acest domeniu. El invocă poziția a 40.000 de companii din industria ospitalității, potrivit căreia trei măsuri ar putea fi aplicate între criteriile necesare deschiderii accesului în unitățile HoReCa în locul acelui criteriu privind rata de infectare.

CITEȘTE ȘI: „Sunt tragedii pe care nu le vedem. Aici nu e vorba doar despre HoReCa, ci despre toată lumea”. Zeci de angajați din industria ospitalității au ieșit în stradă, la Timișoara 

leader board 728 x 90 px

„(…) prezentarea unui certificat de vaccinare, a unui rezultat de testare PCR sau a unui test rapid (realizat cu 48 de ore înainte de a participa la un eveniment sau o masă a la carte), ori realizarea unui test rapid la intrarea în incintă. Într-adevăr, aceste măsuri, odată aplicate, pot garanta un acces selectiv al clienților, pe bază de date certe, și pot garanta o reluare firească a activităților în industria HoReCa. Cred că merită să ne gândim la o decizie guvernamentală responsabilă, luată cu discernământ și deschidere față de situația extrem de dificilă a industriei HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) și a instituțiilor de spectacole (teatre, cinematografe, muzee, săli de spectacole și de evenimente conexe). Aplicarea unei verificări și selecții protective a publicului, în privința vaccinării sau testării epidemiologice, este acum o soluție viabilă, aflată la îndemână, o șansă reală pentru reluarea vieții normale și pentru repornirea economică.”, a declarat deputatul Marilen Pirtea.

CITEȘTE ȘI: Strigătul disperat al angajaților din industria ospitalității: „Când suntem un factor de risc? Când suntem restricționați sau când încercăm să ne protejăm angajații?”