După modelul gugulanilor, municipalitatea reșițeană vrea taxă pentru traficul greu!

Autoritățile locale din municipiu iau serios în calcul posibilitatea introducerii unor taxe pentru mașinile grele care tranzitează orașul. Inițiativa a venit după ce de mai bine de o lună traficul greu este deviat prin Reșița din cauza unei restricții pe tronsonul Oravița-Moravița.

Astfel, Reșița s-a transformat în ultima lună în autostradă pentru tiruri, iar efectele zecilor de tone care bătătoresc străzile din municipiu sunt deja vizibile. Mai mult decât atât, situația riscă să continue până pe data de 14 noiembrie sau cel puțin până în această dată tirurile vor fi nevoite să treacă prin Reșița ca localitate de legătură între Timișoara și Oravița.

Problema impunerii unei taxe pentru mașinile grele care crapă străzile Reșiței a mai fost pusă în discuție, dar situația actuală a readus-o pe loc principal pe agenda municipalității. În ultima discuție purtată în Consiliul Local, primarul Mihai Stepanescu a explicat importanța impunerii acestei taxe, precum și nevoia de a strânge bani la bugetul local pentru cârpirea infrastructurii acolo unde se văd efectele traficului greu.

Noua taxă pentru tiruri vine în completarea uneia existente, care scoate deja bani din buzunarele șoferilor pe porțiunile unde autovehiculele mai grele de șapte tone sunt interzise. Valoarea acesteia se ridică la 27 de lei

La Caransebeș măsura taxei pentru traficul greu s-a dovedit a fi cât se poate de eficientă. Pentru că au existat mai bine de doi ani probleme la centura ocolitoare a municipiului de pe Timiș și Sebeș, edilul-șef Marcel Vela a decis ca cei cu autovehicule grele să plătească pentru ca daunele provocate infrastructurii să poată fi reparate.