Bugetarii funcționează la cotă de avarie!

Criza de personal din instituţiile publice se aprofundează tot mai tare. Reprezentanţii acestora se plâng de faptul că posturile din sistemul bugetar sunt blocate, iar ei rămân fără angajaţi.

În anul 2009, ȋn urma unor negocieri cu Fondul Monetar Internaţional, Guvernul de atunci al ţării a decis, printr-o ordonanţă de urgenţă, să suspende ocuparea posturilor vacante din instituţiile publice prin concurs sau examen şi să permită angajarea unui funcţionar la şapte posturi vacante. Această ordonanţă este ȋncă ȋn vigoare şi ȋngreunează tot mai mult munca angajaţilor din sistemul bugetar.

Cel mai bun exemplu, ȋn acest sens, este situaţia Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Caraş-Severin, care, din această săptămână, nu mai are nici un angajat. Cei care au ales să plece nu pot fi ȋnlocuiţi decât din surse interne. Asta înseamnă că posturile de ofiţer rămase libere, pot fi ocupate ȋn regim de urgenţă numai din structurile Ministerului de Interne.

În această direcţie au şi avut loc discuţii ȋntre prefectul judeţului şi reprezentanţii Poliţiei, Jandarmeriei, Poliţiei de Frontieră şȋ ai Inspectoratului pentru Situații de Urgenţă, ca să găsească acele persoane care pot ocupa posturile vacante.

“Continuitatea este foarte importantă, mai ales că ne aflăm la un nou ȋnceput de an şcolar. Din acest motiv, eu şi echipa de la Timişoara putem suplini activitatea din Caraş. Este adevărat că de la Timişoara la Reşiţa sunt 110 km, dar fiind vorba despre o situaţie de urgenţă, reclamă o măsură de urgenţă”, a declarat Mihaela Tomiţă, comisar şef ȋn cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog Timiş.

Criză și la Vamă
Situaţia personalului nu este roz nici ȋn cazul Biroului Vamal Naidăş. În luna februarie a anului 2011 a avut loc o acţiune a Direcţiei Naţionale Anticorupţie prin care 9 angajaţi ai biroului au fost trimişi ȋn judecată pentru diverse infracţiuni şi au fost suspendaţi de Autoritatea Naţională a Vămilor.

“În această perioadă ne confruntăm cu o acută lipsă de personal. Din cele 16 posturi din organigramă,  ȋn acest moment avem doar 4 lucrători vamali, angajaţi ai biroului nostru, restul sunt aduşi de Direcţia Regională Timişoara de la alte Birouri Vamale”, a spus şeful biroului, Cătălin Zărnescu, pentru „Express de Banat”.

Garda financiară, în situație de criză
Secţia Gărzii financiare Caraş-Severin ȋşi desfăşoară, de asemenea, activitatea cu un efectiv deficitar. Ca urmare a reorganizării din luna iulie a acestui an, numărul angajaţilor a fost redus la aproape jumătate. În prezent, ȋn cadrul Gărzii sunt 12 comisari cu drept de control operativ şi doi auxiliari. Cu toate astea, secţia Gărzii Financiare Caraş-Severin are ȋn continuare un număr mare de acţiuni de control pe care le desfăşoară.

“Începând cu luna martie, o mare parte a activităţii a fost alocată supravegherii şi controlului achiziţiilor intracomunitare. În acest sens, Garda Financiară are detaşaţi, în orice moment, din luna martie, în punctul de trecere a frontierei Nădlac, între doi şi cinci comisari care supraveghează 24 de ore din 24 toate trecerile de mărfuri din spaţiul intracomunitar pe acel punct”, a afirmat comisarul şef al Secţiei Gărzii Financiare Caraş-Severin, Aurel Foghiş.

În situaţia aceasta se află şi alte instituţii bugetare din judeţul Caraş-Severin.

FOTO: Libertatea