Zero hârtii! Platformă digitală, lansată într-o comună din Timiș! Proiectul a fost grăbit de pandemia COVID-19

Edilul comunei Dudeștii Noi din județul Timiș caută în continuare să reducă birocrația și să pună la dispoziția cetățenilor variante accesibile, demne de secolul XXI. Alin Nica anunță că a fost lansat un nou proiect, dar recunoaște că a fost urgentat de contextul epidemiologic actual.

Locuitorii din comună au la dispoziție o platformă digitală prin intermediul căreia pot fi trimise către Primărie, de pe calculator și chiar de pe telefonul mobil, tot felul de acte sau solicitări fără a mai fi necesară deplasarea la sediul administrației locale.

„Iată că această criză a coronavirusului are și un aspect pozitiv și anume acela că administrația publică trebuie să intre în era digitală. Noi am intrat de mult în această eră, fiind prima primărie comunală din Timiș care a lansat, în urmă cu șapte ani, serviciul online de plăți a impozitelor și taxelor locale, prin intermediul platformei ghiseul.ro. Apoi am realizat acele hot-spoturi de internet gratuit în comună înainte de proiectul european WiFi for EU, cu finanțare din bugetul local. Însăși existența paginii de Facebook a Primăriei este o modalitate de a veni mai aproape de cetățean.”, a transmis Alina Nica, primarul comunei.

Edilul mai spune că planul de a dezvolta această platformă a fost grăbit de pandemia de coronavirus, dar este de folos mai ales că în această perioadă deplasările sunt permise doar pe seama unor motive întemeiate. De asemenea, cu ajutorul platformei se pot organiza și audiențe cu primarul. Solicitantul trebuie să dețină un cont de Facebook, iar discuția se va purta prin aplicația Messenger.

„Acum cetățenii pot intra pe secțiunea Primaria Ta Online, de pe pagina Primăriei pcdn.ro și pot selecta tipul de document de care au nevoie, pot încărca online documentele necesare, pot semna digital și plăti eventualele taxe folosind platforma ghiseul.ro. Apoi, un funcționar al Primăriei va analiza documentele și va răspunde, tot sub formă de e-mail, cu semnătură calificată electronică.”, a mai transmis edilul.

Administrația locală din Dudeștii Noi are în vedere și automatizarea anumitor tipuri de solicitări, cum ar fi certificatul fiscal sau anumite adeverințe din Registrul agricol ori registratură. Sistemul va lua informațiile din baza de date și le va transmite cetățeanului în timp real și automat, sub forma unui răspuns cu semnătură electronică, astfel încât acesta să le poată folosi în rezolvarea problemelor proprii.