Viitoarea autostradă Timișoara-Moravița nu mai trece prin sufrageriile celor din Moșnița. CJT invocă sincope în comunicarea cu CNAIR

traseu autostrada 2

Reprezentanții CJ Timiș s-au întâlnit vineri cu cei ai CNAIR și Search Corporation ca să se pună la punct cu stadiul proiectului autostrăzii A9 Timișoara-Moravița. Vestea bună este noul traseu stabilit nu mai traversează locuințele celor din Moșnița Nouă și Bucovăț, dar există totuși probleme în comunicarea dintre instituții care ar putea aduce întârzieri în realizarea proiectului.

Cei de la CNAIR și Search Corporation au venit la sediul CJ Timiș ca să prezinte analiza multicriterială de traseu a autostrăzii Timișoara-Moravița. Prima variantă a traseului anunțat în luna martie de fostul ministru Cătălin Drulă a fost modificată semnificativ, spune Alexandru Proteasa, vicepreședintele CJT, astfel încât să fie luate în considerare construcțiile deja existente, PUZ-urile aprobate și nevoile comunităților afectate de autostradă.

„Am semnalat în primăvară că traseul respectiv trece prin sufrageriile locuitorilor din Moșnița și Bucovăț și am cerut proiectantului de la București să se deplaseze în teren, deoarece un traseu de autostradă nu poate fi făcut din birou, cu Google Maps. Astăzi am ridicat altă problemă: modul în care CNAIR se coordonează cu Consiliul Județean Timiș în ceea ce privește traseul viitoarei autostrăzi. Instituția, al cărei vicepreședinte sunt, pe lângă interesul de a armoniza deciziile care privesc județul, are lucrări de infrastructură în derulare și atribuții legale. Tot CJ Timiș va elibera și certificatul de urbanism, astfel că este important să eficientizăm comunicarea și să corectăm împreună anumite aspecte de pe traseu, atunci când trebuie, nu când este prea târziu.”, a declarat Alexandru Proteasa.

traseu autostrada 1

Potrivit vicepreședintelui CJ Timiș, noul traseu ales va fi mai lung cu aproximativ 1 kilometru, dar accesibil pentru Timișoara pentru că se apropie foarte mult, în sudul orașului, de centură.

„Ceea ce este important este că, potrivit criteriilor Jaspers, care analizează din punct de vedere al rentabilității această autostradă, este rentabilă această variantă, chiar dacă e mai lungă. E important să fie rentabilă și să primim finanțare pe acest proiect. Urmează studii de detalii pe traseu, din punct de vedere geo și arheologic, trebuie să finalizeze analiza multicriterială, etapa a doua, urmând ca în etapa a treia să se facă aceste studii, să se emită certificatul de urbanism de la consiliul județean și să se înceapă să se lucreze pe mai multe detalii pe ruta stabilită.”, a explicat Proteasa.

CITEȘTE ȘI: Viitoarea autostradă Timișoara-Belgrad, desenată printre casele oamenilor: „Super! Trece chiar pe la mine prin living! Din casă, direct pe autostradă”