Viața de student în fața monitorului nu e tocmai roz! Cursuri suprapuse, profesori nepregătiți și absențe… fără intenție

Conducerile universităților și cadrele didactice s-au arătat extrem de mulțumite de procentul mare de studenți care interacționează prin mijloacele online pentru bunul mers al educației. Astfel, s-a declarat că peste 70% din studenți au răspuns pozitiv trecerii la educația digitală. Însă restul studenților care s-au autosesizat asupra problemelor se dovedesc a fi cei mai sinceri!

Pe lângă părțile pozitive și faptul că studenții fac față cu brio noilor cursuri online, mulți dintre ei au semnalat și aspecte negative. Acestea se leagă în special de faptul că nu se respectă intervalul orar de desfășurare a cursurilor, unele dintre ele fiind prelungite peste altele, faptul că nu primesc lămuriri la temele atașate, dar mai ales că aceste noi mijloace au fost speculate de către „«colegii» pe care nu i-am văzut mai deloc pe la școală”. Un aspect deloc de neglijat, mai ales în zona Medicinei, a fost semnalat de către studenții care nu pot face seminarele online și mai mult decât atât, profesorii lor nu știu să folosească instrumentele online, ceea ce a ridicat mari dileme în ceea ce privește finalitatea studiilor lor. Alte voci reclamă ineficacitatea platformelor și faptul că nu pot avea acces la ele din cauza proastei conexiuni la internet.

„E dezastru ce se întâmpla în lume și cred că nimeni nu mai e liniștit în acest context. Pe lângă asta, cel puțin la facultatea mea, sunt videoconferințe peste videoconferințe și teme încontinuu. Nu toată lumea are condițiile optime de internet pentru a participa și tot pe noi pică problema prezențelor. Efectiv stăm toată ziua în fața monitorului, încercând să facem câte teme putem și participând la videoconferințe, dacă ne permite conexiunea la internet, și după aceea mai trebuie și să scriem pentru lucrarea de licență. Nu mi se pare normal și cred că ar trebui luată o măsura în privința asta.”, spune Ioana, studentă în anul al III-lea,  pe grupul deschis studenților. Postarea ei a adunat peste 400 de aprobări. 

„Scriu cu speranța că va ajunge unde trebuie… SĂ SE RESPECTE ORARUL. Facem cursuri online. Super! Ne bucurăm, numai haidem să respectăm orarul. Așa putem avea o evidență a cursurilor, prezențelor, săptămânilor, atât noi, cât și profesorii. Altfel riscăm să spunem și noi curând «Uite stăm!» Teme, cursuri, cărți… măcar pe orar să ne putem baza și în timpul ce ne rămâne să ne ocupăm de restul sarcinilor. Nici să tragem un curent nu mai avem timp, dapăi să luăm vreun virus. Lăsând gluma la o parte, vă rog să transmiteți conducerii.”, a precizat Doreteea, studentă în anul II, pe același grup.

Este bine ca toate aceste aspecte să fie raportate decanilor de specializări sau conducerii. Universitatea de Vest, prin organizația studențească OSUT, le pune la dispoziție studenților un chestionar online prin care se pot exprima exact nemulțumirile. Chestionarul poate fi completat aici. Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul UVT demarează o campanie online pentru comunitatea universitară prin care oferă suport psihologic. Zilnic, în intervalul orar 10.00-16.00, puteți telefona la numărul 0790 476 695 și veți primi lămuriri despre situația actuală. De asemenea, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră UVT oferă suport pentru înțelegerea modului de folosire a platformelor online.