Vești din sănătate! Casa Națională de Asigurări introduce cardul european de sănătate duplicat

Dacă ați pierdut, deteriorat, v-a fost furat sau ați modificat datele personale de pe cardul de sănătate inițial, Casa de Asigurări de Sănătate vine în sprijin cu cardul european de sănătate duplicat. Ce înseamnă asta și de ce acte aveți nevoie pentru a vi se elibera cardul?
​​
Asigurații pot solicita Casei de Asigurări eliberarea unui card european de sănătate duplicat dacă prezintă una din cauzele invocate: furt, pierdere, deteriorare, schimbarea datelor cu caracter personal și orice altă situație specială justificată. Cardul de sănătate duplicat va ține loc celui inițial.

Ce trebuie să faci?

Cardul se eliberează contra cost în cuantum de 8,33 lei/card cu TVA inclus, cheltuielile suportate de către persoana care solicită noul card. Suma poate fi achitată în contul Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș în contul: RO80TREZ6215005XXX005077, deschis la Trezoreria Municipiului Timișoara sau direct la casieria Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș, după următorul program: luni, marti, joi și vineri în intervalul orar 8:30-16:30, iar pentru ziua de miercuri între orele 8:30 şi 18:30.

Cardul va fi emis în șapte zile lucrătoare de la data înregistrării cererii în sistem. Perioada de valabilitate va urma să coincidă cu cea de pe cardul de sănătate inițial și nu mai mult de acea perioadă, anunță Victor Dumitrașcu, președinte-director general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș.

Ce acte sunt necesare?

Pentru a beneficia de cardul duplicat, persoanele asigurate au nevoie de următoarele documente: cererea tip de la sediul CJAS Timiș (str. Corbului nr. 4, cam. 9) sau cererea descărcată de pe site-ul instituției și o copie după buletin. În cazul în care plata se efectuează prin trezorerie, trebuie să prezentați o dovada a achitării cardului. Totodata, dacă cardul inițial nu a fost pierdut sau furat, trebuie să prezentați și cardul inițial.

Demersurile au început din 7 februarie în județul Timiș!