Principalele poduri din Lugoj vor intra din acest an în atenția autorităților pentru lucrări de reconstrucție și consolidare. Printre acestea se găsește și una dintre cele trei pasarele pietonale din oraș, care ar putea avea și destinație rutieră.
„Am prevăzut bani în bugetul din 2021 pentru expertizarea și indicarea soluțiilor de consolidare, reconstrucție și reabilitare a trei dintre cele mai importante traversări peste Timiș, din interiorul municipiului. Este vorba despre Podul de Fier, Podul de Beton și pasarela din Cotu-Mic. La pasarela din Cotu-Mic, pe lângă găsirea unei modalități de înlocuire și refacere a conductelor de alimentare cu apă care se află ancorate de cadrul metalic al podului, se va avea în vedere și posibilitatea deschiderii traficului rutier, dacă picioarele pot suporta o structură pentru o asemenea utilitate. Lugojul are nevoie de o variantă alternativă, de interior, când vor începe lucrările de consolidare și reconstrucție a celor două poduri rutiere.”, a precizat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.
Lăsată pe dinafară și fără nicio soluție rămâne pasarela CFR, de la gară, care se află într-un stadiu avansat de degradare, cu probleme serioase chiar la structura de rezistență. Construcția, probabil, nu are mari șanse să fie reabilitată în viitorul apropiat. Structura este inclusă într-un plan general de refacere a infrastructurii feroviare, dar fără un termen determinat, astfel că pasarela ar putea fi demolată, dacă nu o să mai prezinte siguranță pentru pietoni.