În vreme ce colegii lor se relaxează în vacanța de vară, membrii Consiliului Județean al Elevilor Timiș „pun țara la cale” pentru viitorul an școlar. Echipa CJE vrea să afle care sunt nevoile tinerilor din județ și îi invită să completeze un chestionar care cuprinde întrebări legate de activitatea online din timpul pandemiei. De asemenea, au publicat și un istoric al proiectelor desfășurate până acum.
Reprezentanții CJE Timiș vor ca noul an școlar să nu îi mai ia prin surprindere pe elevi și au lansat un chestionar prin care vor să afle dacă tinerii sau profesorii au avut dispozitive de pe care să participe la cursuri, dacă au avut probleme legate de conexiune sau chiar dacă au fost afectați de pandemie, din punct de vedere emoțional. Vor să mai știe dacă sistemul le-a oferit sprijin celor care au fost afectați de situația excepțională prin care trece omenirea.
Anul școlar anterior a fost plin, iar filiala din Timiș a fost lăudată chiar și de reprezentanții elevilor de la nivel național. Echipa CJE a organizat sesiuni de formare, a dezvoltat proiecte și a desfășurat campanii. Un proiect important este Toolkit Anti Bullying, un ghid folosit de elevii din întreaga țară care vor să afle prin ce metode pot combate fenomenul bullying-ului în școli.
„Acesta este un ghid complex care a ajuns la un număr de patru lansări: două în Timiș și două online, în județul Hunedoara și în municipiul București. Pe lângă acest ghid, am creat o rețea activă de ambasadori ai incluziunii care au participat la un training. Reprezentanții CJE Timiș au participat și la Inclusive Schools, un eveniment organizat de către Consiliul Național al Elevilor, cu scopul de a forma ambasadori ai incluziunii la nivel județean.”, transmite CJE Timiș.
Și pentru că informația este putere, nu au lipsit nici campaniile. „Am organizat două campanii majore în școli: «La plimbare prin Statutul Elevului» și «Grow up with CJE Timiș». Ambele proiecte au avut ca scop prezentarea Ghidului Ilustrat al Elevului, urmate de o sesiune de întrebări. Noutatea din acest an este că am reușit să ajungem și în școlile gimnaziale pentru a forma viitorii elevi reprezentanți și pentru a-i pregăti pe aceștia pentru o candidatură în cadrul CȘE Junior.”, mai spun reprezentanții CJE.
Prin intermediul petiției „Sunt major, scoate-mă de aici” au rezolvat problema elevilor care au împlinit 18 ani, dar care nu puteau părăsi incinta școlii, iar în perioada pandemiei au fost lansate numeroase chestionare în urma cărora au fost publicate diferite rapoarte legate de nevoile școlarilor.