În contextul pandemiei actuale, se anunță apariția unui nou ghid privind utilizarea resurselor educaționale deschise, o apariție sub egida UNESCO. Ghidul vine în sprijinul profesorilor de pretutindeni, cu exemple de utilizări de practici și resurse educaționale deschise – Open Educational Resources, OER/Open Educational Practices, OEP – conform Recomandărilor OER ale UNESCO.
Sub egida UNESCO, în cadrul „Institute for Information Technologies in Education – UNESCO IITE” și „International Research and Training Center for Rural Education – UNESCO INRULED”, a fost publicat, în 18 mai, noul ghid cu titlul „Guidance on Open Educational Practices during School Closures: Utilizing OER under COVID-19 Pandemic in line with UNESCO OER Recommendation”.
Recenta apariție este un prim ghid despre Resurse Educaționale Deschise (RED) care se publică după lansarea de către UNESCO, în 2 mai, a „Coaliției Dinamice pentru RED” (Dynamic Coalition for OER). La scrierea acestuia au contribuit trei universitari timișoreni, printre care se află și conf. dr. Gabriela Grosseck, Departamentul de Psihologie, Universitatea de Vest din Timișoara.
Din cele 12 studii de caz atent selectate dintre sutele de cazuri din toată lumea explorate, prezentate în acest ghid, două sunt din România. Ghidul a fost coordonat de Smart Learning Institute of Beijing Normal University (SLIBNU), avându-i ca parteneri pe IASLE, ALECSO, UNIR iTED, Spain, Edmodo și Universitatea de Vest din Timișoara.
Ghidul este publicat sub licențe deschise, urmând să-și găsească utilizare în procesul de predare și învățare, realizat de toți actorii educaționali, dar și pentru orientarea noilor strategii educaționale.
Detalii pe site-ul UNESCO, AICI.