Un tramvai, la fiecare trei minute! În Reșița, chiar nu mai ai de ce să mergi cu mașina!

Tramvaiul care va circula din nou de la un capăt la altul al Reșiței este o adevărată inovație, transformă spectaculos totul în stânga și-n dreapta căii de rulare și face inutilă folosirea autoturismelor în oraș!

Proiectanții care redesenează traseul tramvaiului ultramodern ce va asigura un transport eficient și ecologic în Reșița, cel mai probabil începând cu 2023, au oferit detalii tehnice și amănunte care impresionează și care plasează municipiul de pe Bârzava în top în ceea ce privește transportul public. „La nivel de România, este un proiect de referință. Din punct de vedere tehnic are foarte multe elemente de inovație, este singurul proiect din țară unde vor exista linii de tramvai cu stații amplasate central. Tramvaiele vor fi bidirecționale. Din 2023 încolo, în Reșița, tramvaiul va avea o frecvență de 3 minute la orele de vârf. Vor fi de asemenea autobuze electrice și tot mai multe biciclete. Acestea vor deveni principalele mijloace de transport în Reșița! Chiar nu cred că ai mai avea de ce să mergi cu mașina în Reșița!”, a explicat Radu Andronic, reprezentantul firmei de proiectare.

Acest proiect, care are o valoare totală de 90 de milioane de euro, nu rezolvă doar problema transportului public local, ci va îmbrăca în haine noi multe zone ale orașului. „Având în vedere că va avea un impact major asupra coloanei vertebrale a orașului, am urmărit să nu facem doar un proiect de infrastructură, ci unul care să regenereze spațiile de lângă linia de tramvai. Strada Ineu și Piața Republicii sunt doar câteva dintre obiectivele pe care o să le refacem total. Ceea ce a speriat multă lume pentru noi a fost o provocare. Am încercat să demonstrăm că și o companie românească, o companie mică, poate să aplice metodologia de lucru din Vest, din Europa. Am făcut un proiect care a trecut de evaluare foarte ușor, chiar a fost un proiect gândit bine”, a mai spus Andronic.

Primarul Reșiței a insistat foarte mult pentru introducerea tramvaiului și a autobuzelor electrice, în ciuda faptului că au fost destui care au considerat această variantă total nejustificată. Factorul financiar a fost și el determinat în luarea acestei decizii. Prin această axă de finanțare totul se face cu bani europeni. În varianta troleibuzelor, asfaltarea străzilor din oraș ar fi însemnat cheltuială de la bugetul local. Multe milioane de euro, pe care Reșița nu le are! „Proiectul de tramvai va schimba cu siguranță calitatea vieții în oraș. Îmi imaginez cu ochii închiși cum vor circula tramvaiele în oraș. În situația actuală văd coloanele de mașini dimineața, când părinții își duc copii cu mașina la școală și pot să le găsesc circumstanțe atenuante. O fac pentru că nu au încredere într-un sistem serios de transport public în oraș. Cu siguranță, tramvaiul va schimba acest lucru. Va trebui să învățăm din nou să circulăm cu mijloace de transport public, așa cum o făceam noi, când nici nu se punea în discuție că ne duce mama sau tata la școală. Va trebui să ne obișnuim să ne ducem cu tramvaiul la lucru, că nu va fi necesar să ne scoatem mașina din parcare ca să venim până la bancă și să ne întoarcem înapoi să o punem la loc în parcare”, a declarat Nelu Popa.


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/