Un restaurant numit „La aeroportul” nu înseamnă activități aeroportuare!

Liceul de aviație de la Caransebeș e doar paravan în fața adevăratelor interese! Cam asta explică secretatul județului! Numai că, liceul este unul din puținele lucruri concrete care se întâmplă de ani buni pe Aeroportul Caransebeș, unde, nu cu mult timp în urmă, s-a practicat chiar și agricultura!

Situația aeroportului din Caransebeș s-a discutat în Colegiul Prefectural după ce omul de afaceri Gabriel Olariu a lăsat să se înțeleagă faptul că nu e sprijinit de administrația județeană în demersurile sale de a redeschide aeroportul pentru transport civil și cargo. Secretarul județului, Darian Ciobanu, e expus problema în fața prefectului Matei Lupu și a explicat că, în realitate, oamenii de afaceri care au concesionat aeroportul ar avea alte interese decât autorizarea și deschiderea aeroportului.

„Acum suntem într-un litigiu, am formulat o acțiune în privința încuviințării unei ordonanțe de plată, suma se ridică, cu tot cu dobânzi, undeva la peste 1.500.000 lei. Apoi vom cere rezilierea contractului de concesiune, pe considerentul că principala obligație a aeroportului nu este împlinită. Ce să mai vorbim de activitățile aeroportuare?! Acum se încearcă tot felul de  tertipuri de natură să sensibilizeze un factor sau altul. S-a făcut liceul de aviație, în accepțiunea mea și nu doar a mea, dacă faci un restaurant numit «La aeroportul» nu înseamnă activități aeroportuare. Valoarea terenul este una mare, aici este interesul la care nu renunță. Terenul, scriptic, are 202 ha, teren intravilan, valoarea de piață, conform grilei notarilor, este de 9,80 euro/mp. Teren a cărui valoare crește intrinsec cu clădirile respective. Categoric, noi trebuie să scăpăm de societatea concesionară de rea credință! Să redăm un aeroport funcțional cu o altă societate. O să facem licitație! În privința concesionării nu a fost o licitație, a fost o negociere directă. Societatea Aeroportul s-a privatizat, ea avea toate bunurile și atunci s-a negociat pur și simplu obiectul și redevența. Nu a fost o licitație, nu a fost un preț plătit. Redevența nu este mare, raportat la întreaga suprafață, este 65.000 euro/an, dar care nu este plătită din 2015!”, a expus Darian Ciobanu.

De partea cealaltă, omul de afaceri Gabriel Olariu susține că singurele sale intenții sunt legate de începerea activității aeroportuare. Nu întâmplător a făcut deja studii, pe bani deloc puțini, a depus documentație și a făcut demersuri concrete pentru ca aeroportul să fie autorizat pentru transport civil. Legat de suma pe care SC Aeroportul o datorează Consiliului Județean Caraș-Severin reprezentând redevență trebuie spus că administrația județeană a cerut Tribunalului Caraș-Severin emiterea unei ordonanțe de plată. Chiar ieri însă, instanța a respinge ca fiind inadmisibilă ordonanţa de plată formulată de creditoarea Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Caraş-Severin în contradictoriu cu debitoarea SC Aeroportul Caransebeş SA.