Un drum care leagă 3 județe, inclus în programul „10+” al echipei PMP

Turismul poate fi unul dintre motoarele economiei cărășene, dar pentru asta este nevoie de infrastructură rutieră de calitate pentru a permite turiștilor să ajungă la obiectivele turistice. O știe și Ionuț Popovici, președintele PMP Caraș-Severin, așa că acest aspect se regăsește în proiectul său pentru Caraș-Severin.

Comuna Rusca Montană este una dintre localitățile din Caraș-Severin pe care turiștii nu au voie să o ocolească. Aici există un monument al turismului. Încă din anii ’30, cărășenii au pus preț pe turism și i-au dedicat un monument, amplasat în 1984 la intrarea în Rusca Montană, în locul numit Pârâul Mare, acolo unde se află și astăzi. Însă infrastructura precară îi face pe turiști să ocolească acest obiectiv. Vicepreședintele Popovici propune ca Drumul Județean 684, cel care leagă practic trei județe: Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș, să fie posibilitatea de conectare a județului cu autostrada A1.

Ionuț Popovici apreciază ce a făcut primarul din Tomești, comuna timișeană aflată la granița cu județul Caraș-Severin. „Trebuie să remarc proiectul pus la punct de vecinii din Timiș, mai exact investiția primarului Costel Medelean din Tomești, comuna de la limita cu județul Caraș-Severin. O șosea de peste 5 kilometri, săpată în munte, realizată la o altitudine de 700 de metri, cea mai mare din Timiș, cu circa un milion de euro, fonduri europene. Transluncani. Așa a fost denumit drumul plin de serpentine care, ați ghicit, se aseamănă, la dimensiuni mult mai mici, e adevărat, cu Transfăgărășanul.”, spune Ionuț Popovici.

Candidatul PMP recunoaște că planul său pentru modernizarea acestui drum județean nu presupune ceva la fel de spectaculos cum s-a făcut în Timiș, însă garantează că va fi practicabil. În primul rând, pentru ca investitorii străini să nu mai ocolească județul din cauza infrastructurii proaste. „Proiectul este depus spre finanțare, așa că avem speranța că banii vor veni curând. Este un proiect atât de important pentru Caraș-Severin. Și mă văd obligat să mă gândesc din nou la comerț, la investitori, pentru că accesul spre autostradă ar fi un mare plus. De multe ori, județul a fost vitregit, cei care doreau să investească la noi, să creeze locuri de muncă, invocând tocmai acest mare minus: o infrastructură rutieră deficitară”.

Proiectul de modernizare a fost depus spre finanțare, fiind vorba în total de aproximativ 100 de milioane de lei.

(E)