Clădiri de birouri verzi, 8.000 mii de locuri de muncă, 450 de magazine, posibilități educaționale, rețea de infrastructură, restaurante, centru de conferințe și branduri în premieră, dar și un parc în mijlocul lor – acesta este Iulius Town Timișoara, la un an de la inaugurarea marelui complex.
În urmă cu un an, la Timișoara se inaugura cea mai mare investiție în real estate din afara Capitalei, în valoare de 442 de milioane de euro, a companiilor IULIUS & Atterbury Europe. Iulius Town, primul proiect mixed-use din vestul țării, a devenit un reper pentru întreaga regiune, pe segmentele de business, retail și social.
Un pol de business
Peste 30 de companii multinaționale și-au stabilit sediul în Iulius Town, iar numărul celor care lucrează din spațiile office clasa A depășește 5.000. Trei clădiri operaționale de birouri, de peste 50.000 mp. Mai mult decât business, s-a câștigat și la sustenabilitate. Toate imobilele sunt proiectate și construite în conformitate cu principiile internaționale pentru clădirile verzi, iar anul acesta, United Business Center (UBC) 3 a primit distincția LEED Platinum din partea U.S. Green Building Council, fiind singura clădire din afara Capitalei cu cel mai mare rating în materie de sustenabilitate.
UBC 0, aflat în construcție, va fi cel mai înalt imobil de business din țară și un simbol al orașului. Lucrările au ajuns deja la nivelul 13 și avansează conform graficului, astfel că, la final, turnul de birouri va avea 27 de etaje și 155 de metri înălțime. UBC 0 va livra încă 52.000 mp de spații office premium, care vor ajuta la atragerea de noi companii și la crearea de oportunități pentru tineri.
Peste 75 de noi branduri inaugurate într-un an
Iulius Town are cea mai mare suprafață de shopping din România (120.000 mp), spațiu ce reunește peste 450 de magazine, concepte noi disponibile în Europa și branduri în premieră regională. În ultimul an, Iulius Town a adus pentru prima dată în Timișoara branduri precum: Marks&Spencer, Calvin Klein, Liu Jo, Next Kids, Vgeneration, Superdry, New Era, Grid, Vagabond, Intimissimi, Meli Melo deco, Teilor Exclusive, Beautik Haute Parfumerie, C-House Milano, Fenice și multe altele. Peste 75 de noi destinații de shopping & dining au fost deschise în primul an de la inaugurarea Iulius Town. Ansamblul din centrul orașului susține și antreprenoriatul local, prezent în procent de 15% în portofoliul de retail.
Printre noutățile primului an se numără și inaugurarea celui mai mare centru de fitness din România, al World Class, prima grădiniță cu predare în limba engleză și curriculum britanic, dar și școală primar, Wendy Kids, iar în curând, Cinema City va aduce la Timișoara conceptul de cinema VIP – cină și film all inclusive. Nu în ultimul rând, orașul beneficiază acum de un centru ultramodern de conferințe și evenimente, Iulius Congress Hall, compus din trei săli cu o capacitate totală de 1.000 de locuri.
Iulius Gardens – spațiul verde pentru toate anotimpurile
Prin peisajul natural, creat de cei peste 4.000 de arbori maturi și 10.000 de arbuști, parcul din centrul orașului este o destinație în sine. În timp de pandemie a devenit și principalul loc în care se desfășoară evenimente cultural – artistice, oferind facilitățile necesare pentru organizarea lor în siguranță. Peste 300 de evenimente s-au desfășurat în Iulius Town în ultimul an, cu activități diverse: cinema în aer liber, teatru, spectacole de artă stradală, festivaluri educative, concerte și multe altele.
Prin intermediul parcului, Iulius Town a realizat și o conexiune verde cu orașul, prin UnderTown, o investiție de infrastructură de 13 milioane de euro, care a contribuit la fluidizarea traficului. Tunelul auto este și o galerie de artă urbană atipică prin pereții acoperiți cu lucrări ale unor grafferi internaționali.
,,Deși a fost un an cu provocări, cauzate de pandemie, Iulius Town s-a integrat natural în viața comunității și reprezintă un punct de referință pe harta companiilor, brandurilor de renume și proiectelor culturale. Astăzi, Iulius Town își îndeplinește misiunea de a fi un proiect multifuncțional, care adaugă valoare Timișoarei, înfrumusețează orașul și simplifică viețile locuitorilor. La un an de la inaugurare, ansamblul este principalul pol regional de business, în care s-a consolidat o comunitate puternică și în continuă dezvoltare. Iar prin infrastructura creată, facilitățile oferite și dezvoltarea lor ca parte a unui proiect mixed-use au reușit să convingă nume cu rezonanță că aici este locul potrivit pentru a-și pune în practică planurile de dezvoltare”, este mesajul celor de la Iulius Town.