„UBER nu cade sub incidența legislației pentru taxiuri”. Siguranța pasagerilor este pusă la îndoială!

Drumul către siguranță! Maria Grapini, sceptică și rezervată, dezbate la Bruxelles încrederea pe care clienții o pot avea (sau nu) în serviciile UBER.

Europarlamentarul Maria Grapini, membru în conducerea Rețelei Europene de IMM-uri, a vorbit la Bruxelles pe tema practicilor de partajare a vehiculelor. În calitate de vicepreședinte al Comisiei IMCO și membru al Comisiei TRAN, a insistat pe necesitatea dezvoltării unei rețele moderne de infrastructură, care face călătoriile mai rapide și mai sigure, promovând în același timp soluții durabile și digitale: „Trebuie să găsim soluții în ceea ce privește reglementarea practicilor de partajare a vehiculelor la nivel european. Întrebarea la care trebuie să răspundem este: «Acest mod alternativ de transport asigură în aceeași măsură siguranța pasagerului și protecția consumatorului acestui serviciu?» Trebuie să avem siguranța pasagerilor!”, a spus europarlamentarul român.

Maria Grapini a vorbit despre întâlnirile avute anul trecut în California cu reprezentanții UBER. Aceștia au spus că nu se întâlnesc niciodată cu șoferii, deoarece ei se înscriu singuri în aplicație. „Am folosit UBER și am discutat cu șoferi. Unii lucrau 14 ore pe zi, erau fie foarte tineri, fie în vârstă sau pensionari, însă nu aveau asigurare medicală sau inspecția tehnică periodică a mașinii, ceea ce nu oferă siguranță pasagerului! În România am avute multe controverse pe acest subiect, deoarece există legislație pentru taxiuri, dar UBER nu cade sub incidența acestei legislații. Cred că trebuie să se asigure o competitivitate corectă pe piață, de aceea mai trebuie lucrat la reglementarea domeniului.”, a declarat aceasta.

De asemenea, Maria Grapini a pledat din nou pentru protecția consumatorilor, în speță pentru siguranța pasagerilor acestui tip de transport: „Sensibilizarea este un element crucial pentru a sprijini partajarea de autovehicule, deoarece nivelurile de cunoștințe între factorii de decizie, părțile interesate politice, precum și potențiali parteneri (cum ar fi operatorii de transport și comunitatea de afaceri) trebuie încă îmbunătățite. Mobilitatea urbană și gestionarea transportului urban sunt de competența autorităților locale și regionale, care elaborează și pun în aplicare politicile publice în zona lor, în concordanță cu cadrul național în vigoare și cu agenda urbană a UE. Cred însă că este important să avem o legislație adecvată, la nivelul statelor-membre, pentru a oferi siguranță pasagerilor care folosesc acest tip de transport. În același timp, este necesar să asigurăm o concurență loială între operatorii din domeniul în cauză.”, a mai spus Maria Grapini, în cadrul evenimentului european.

CITEȘTE ȘI: Start de sesiune europarlamentară: amendamentele Mariei Grapini au fost adoptate