„Turismul ar avea șansa să devină cel mai mare contribuabil la PIB-ul României”

Domeniul turistic pare cel mai afectat segment de criza noului coronavirus. În timp ce guvernanții întârzie să ofere soluții concrete pentru redresarea situației la acest capitol, administratorii pensiunilor au pierdut deja startul porților deschise cu ocazia sărbătorilor pascale, dar și cu ocazia weekendului prelungit de 1 Mai. Se întâmplă și în zona Clisurii Dunării.

Măsurile impuse de autorități din cauza temutului virus din China i-au determinat pe oameni să renunțe la ideea de a petrece câteva zile aproape de natură, admirând frumusețile și obiectivele locului ales pentru relaxare, în această primăvară. În Clisura Dunării, spre exemplu, o parte din turiștii care au avut rezervări în această perioadă și-au cerut banii înapoi, în timp ce alții au hotărât să își amâne concediile pentru lunile august, septembrie, octombrie, unitățile de cazare ratând deja două din cele cinci luni de sezon.

Referitor la măsurile concrete oferite de cei care ne conduc cu privire la redresarea situației în privința turismului românesc, primarul orașului Moldova Nouă, Adrian Torma, edil care vede acest segment unul de viitor din punctul de vedere al sustenabilității economiei, a explicat:

„E destul de complicat aici. Cred că Guvernul României ar trebui să găsească niște stimulente pentru a compensa oarecum aceste pierderi ale celor din zona de turism. Din păcate, la noi încă nu se iau decizii serioase pentru a ajuta anumite ramuri concret. Turismul este una dintre ramurile de activitate din România care merită să fie susținută pentru că, în următorii cinci, zece ani, ar avea șansa să devină cel mai mare contribuabil la PIB-ul României”.

Totodată, șeful administrației publice locale de la malul Dunării a ținut să atragă atenția că oferirea șomajului tehnic nu rezolvă cu nimic cheltuielile asumate de operatorii economici la început de an, sume pierdute practic în toată această perioadă:

„Sunt dezamăgit de faptul că nimic nu a fost orientat ca ajutor către turism. Nu înseamnă că, dacă ai oferit un șomaj tehnic, ai și rezolvat problema operatorului din turism pentru că acolo vorbim despre foarte mulți bani, de investiții, de rate la bănci, de bugete de marketing și alte cheltuieli pe care operatorul şi le-a asumat la început de an și acum se vede pus în poziția în care a pierdut toți banii”.