Turism de weekend peste Dunăre! Doar 30 de minute până în restaurantele sârbești unde se mănâncă regește!

Trecerea cu bacul peste Dunăre în numai jumătate de oră și la costuri foarte reduse, proiect transfrontalier finalizat la finele anului trecut, când a avut loc cursa inaugurală, impulsionează deocamdată turismul de o zi, maximum două! 

Bacul care pleacă de la Moldova Nouă spre Veliko Gradiște și retur leagă zilnic cele două maluri ale Dunării, iar formalitățile vamale durează foarte puțin, astfel că tot mai mulți români aleg acest mijloc de transport pentru un prânz copios în restaurantele sârbești, renumite pentru platourile încărcate și preparatele din pește. Preparate care, deocamdată, pe malul românesc sunt aproape de negăsit. „Eu sper că va fi un proiect de succes, benefic atât locuitorilor de pe malul stâng, cât și locuitorilor de pe malul drept al Dunării. La început a fost o problemă cu punctul de trecere a frontierei. Nu a venit nimeni la licitație atâta timp, era riscul ca acest proiect să eșueze. Am avut atunci o discuție cu doamna director Anca Lolescu și cu primarul Adi Torma și dânsul a înțeles importanța acestui proiect. Nu a fost deloc ușor pentru Primăria Moldova Nouă deoarece era nevoie de suplimentarea banilor și nu mai erau bani eligibili în proiect. A trebuit să facă un credit, bugetul Primăriei Moldova Nouă nu permitea, astfel încât să suplimenteze suma pentru a finaliza acest punct de trecere. Apoi au fost probleme din punct de vedere legislativ. Până la urmă am reușit să obținem acest proiect de Hotărâre de Guvern pentru deschiderea punctului de trecere cu cele două instituții care vor funcționa acolo, Vama și Poliția de Frontieră. Apoi au fost probleme cu pontonul de pe malul sârbesc. Trebuia o anumită procedură în România pentru care noi nu aveam prevederi legale. Până la urmă am făcut un contract de comodat cu partenerii sârbi pe o perioadă de 5 ani, astfel încât ei să poată înregistra pontonul în Serbia”, a explicat Silviu Hurduzeu, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin.

Șeful administrației juțene spune totodată că nu cursa inaugurală a fost importantă, ci ceea ce se va întâmpla de acum încolo cu acest mijloc de transport. Bacul e administrat de un operator privat, altfel Consiliul Județean sau Primăria Moldova Nouă ar fi fost obligate să înființeze un serviciu de operare. „În această societate, Consiliul Județean era acționar, dar am convenit ca o parte din acțiuni să le vindem Primăriei Moldova Nouă, care a făcut un aport de capital, astfel încât a devenit proprietară a 51% din acțiuni. Eu sper ca operatorul să înțeleagă, poate la început nu va fi profitabil pentru că e foarte greu ca în primele zile să fie profitabilă această afacere, dar din experiența pe care o am cu celălalt bac care traversează Dunărea, care este operat de către o firmă din Serbia, am văzut de fiecare dată că există cerere și cred că și bacul construit de noi în acest proiect poate fi o afacere de succes. Mai ales că în zonă se simte această nevoie de a scurta timpul de deplasare, pentru că scade foarte mult timpul de deplasare, undeva în jur de 35 de minute durează un drum dus. Pe de altă parte este și o economie, este mai ieftin, eu cred că ca fi o afacere de succes”, a mai spus Hurduzeu pentru expressdebanat.ro.  

Bacul transportă atât persoane, cât și autoturisme, astfel că zona Veliko Gradiște, una vizitată și până acum de turiștii din România, poate deveni destinație de weekend pentru și mai mulți români. „Noi ne așteptăm să vină și turiștii din Serbia în România, eu cred că acest bac se poate adresa unui turism de weekend, de o zi sau două”, a mai afirmat șeful administrației județene din Caraș-Severin.


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/