Primarul Ioan Popa anunță că municipalitatea preia frâiele proiectului de 136 de milioane de euro, derulat în parteneriat cu vecinii din Timiș și Consiliul Județean Caraș-Severin.
Primăria Reșița se pregătește să scoată la licitație modernizarea tronsonului de cale ferată Voiteni – Berzovia – Reșița, parte a proiectului „Reabilitarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră”.
Lucrarea tratează inclusiv tronsonul cuprins între Reșița Sud și Reșița Nord, precum și refacerea a 18 poduri și podețe pe relația Voiteni – Reșița, în lungime de 60 de kilometri. Autoritățile speră ca refacerea acestui sector de cale ferată să fie gata în 24 de luni.
„Vom scoate acest tronson la licitație în următoarele săptămâni și sper să reușim să ne încadrăm în timp, să-l finalizăm până în iulie, august 2026. Din fericire este o lucrare care nu necesită autorizație de construcție, pentru că este o lucrare de refacere. Este un mic truc în legislație care permite să faci asemenea lucrări, chiar dacă schimbi fundație, zona de granit, zona de traverse și de linie cale”, a declarat, zilele trecute, primarul Ioan Popa.
Pentru a scoate la licitație acest proiect, cu o valoare de 136 de milioane de euro, Primăria Reșița a primit acordul celorlalți parteneri, Consiliul Județean Caraș-Severin, Consiliul Județean Timiș și Primăria Timișoara. Investiția este suportată din fonduri europene, prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
„Primăria Reșița a primit acordul celorlalți trei parteneri să facă lucrările singură, doar să informeze despre evoluția lor. Evident, o facem într-o relație de parteneriat cu Căile Ferate Române – cu CFR Infrastructură”, a subliniat edilul Reșiței.
De celălalt tronson, Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița – conexiune cu Serbia, se ocupă CFR Infrastructură, în speță Ministerului Transporturilor.