Trenul cu hidrogen Reșița-Timișoara va rămâne într-un sertar! „Mi se pare hazardat!”

A făcut parte din echipele de implementare în peste 1.500 de proiecte, dar ceva mai deplasat decât futuristul tren-tramvai pentru care insistă atât de mult președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca, n-a întâlnit!

Cu o experiență de peste 20 de ani în administrația publică, după o bogată expertiză acumulată în structurile centrale care se ocupă de atragerea de fonduri pentru dezvoltare, Nicolae Orăvicean chiar știe ce vorbește. Din nefericire, nu are deloc un ton optimist atunci când se referă la proiectul estimat la sute de milioane de euro privind reabilitarea căii ferate Reșița-Timișoara, pe care să circule un tren-tramvai cu hidrogen. Am făcut parte din 12-13 comisii interministeriale și am dat multe acorduri. Așa se face în comisii, se dă un acord pentru un memorandum pe care apoi îl avansează ministerul legat de un proiect. Acolo s-au făcut memoranduri pentru proiecte mult mai realiste. Apreciez vizionarismul, multe lucruri au pornit de la acest vizionarism, trebuie să ai o viziune, dar pe care să o poți explica și să o construiești pe piloni de realitate. Când tu ai 600-700 de km de drum județean care trebuie reabilitat, pui într-un plan mai îndepărtat discuția asta despre un tren cu hidrogen. Mi se pare hazardat! S-au mai dat bani pe studii de fezabilitate care au rămas apoi în sertar. Aceeași soartă o va avea și acest proiect!”, a comentat primarul Orăvicean.

Edilul din Berliște îi recomandă lui Romeo Dunca să rezolve cu prioritate problemele stringente ale județului, cele despre care a vorbit în campania electorală, cele despre care li s-a spus cărășenilor că au şi soluții. „În acest prim plan tu trebuie să te apleci asupra priorităților și nevoilor zero ale județului. Acela nu este un proiect județean, este cel puțin regional. Tu ai niște priorități mult mai apropiate și pe care cetățeanul dorește astăzi să le rezolvi și mai apoi proiectul regional. Noi avem deja câteva miliarde de euro alocate de UE pentru modernizarea infrastructurii feroviare. De ce nu se modernizează linia ferată existentă Caraș-Severin – Timiș?! Dacă faci o strategie pentru următorii 20 de ani ai regiunii de Vest poți să pui și acest proiect. Mă surprinde că s-a votat cheltuirea banilor pentru acest studiu de fezabilitate!”, a adăugat liberalul Orăvicean.

leader board 728 x 90 px