Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cere viteză maximă pentru ca trenul minune al Banatului să nu rămână doar un vis îndrăzneț pentru care să se fi cheltuit câteva milioane de euro!
Trenul futurist propus de Nelu Popa, în care au urcat pe rând și Romeo Dunca, Dominic Fritz și Alin Nica, are șansa sa să fie pus pe linie și să lege Reșița de Timișoara, de Aeroportul Traian Vuia și de frontiera cu Serbia pe la Moravița, dar la fel de bine poate deraia înainte ca mecanicul să vadă semnalul verde. O spune chiar Sorin Grindeanu, șeful Transporturilor. Cărășean la origine, timișorean imediat după încheierea studiilor, Grindeanu are toate motivele să împingă acest proiect spre finanțare. Spre banii din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Și o face. Atât cât poate, atât cât îi permite poziția de ministru. Punerea pe șine a acestui tren depinde însă de alții în momentul de față. „Nu eu am făcut PNRR-ul, el a fost făcut înainte de acest guvern. Nu m-ați auzit pe mine în aceste 6-7 luni că vreau să schimb PNRR-ul. Am colegi care spun lucrul acesta, eu încerc ca fiecare componentă de pe transporturi s-o duc la capăt. Există și această componentă în acest moment. La nivel european, componenta verde e extrem de importantă și va fi din ce în ce mai importantă. Nu se vor schimba prioritățile și ne va fi foarte dificil după exercițiul bugetar 2021-2027 să mai luăm bani europeni pe construcții de autostrăzi dacă nu avem și o componentă din aceasta verde. Pe calea ferată e în momentul ăsta un punct pe PNRR. Eu știu că proiectul se află în faza de SF-ului, le-am spus că e o cursă contracronometru!”, a explicat ministrul Transporturilor pentru Express de Banat.
Primarul Reșiței, Nelu Popa, este la curent cu tot. Ține în permanență legătura cu Sorin Grindeanu și are în continuare certitudinea că proiectul va fi finanțat prin PNRR. Asta în ciuda tuturor contestatarilor, care nu sunt numai la Reșița sau în Consiliul Județean Caraș-Severin, ci și în Timiș. „Nelu știe foarte bine situația, mă sună, încearcă să impulsioneze lucrurile. E o cursă contracronometru pentru că trenul Reșița – Timișoara e la concurență cu altele, tot de acest tip. Se vrea transport de tipul acesta și pe București – Pitești – Curtea de Argeș sau București – Craiova. Atunci, cel care va fi matur va fi cel finanțat. Ăsta e rostul discuțiilor pe care le am în mod repetat cu Nelu, tocmai ca să vedem să nu se piardă banii sau dacă tot se dau, hai să îi dăm în Banat!”, a adăugat ministrul Sorin Grindeanu.