Mai mulți operatori economici din Băile Herculane au fost găsiți de ANPC cu mari probleme la servciile asigurate turiștilor!
Echipe ale Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin trimise de Isabelle Videscu în teren au realizat acțiuni de verificare a modului în care 5 operatori economici din stațiunea de pe Valea Cernei, care își desfășoară activitatea în industria ospitalității și alimentației publice, respectă drepturile consumatorilor. Multe dintre sesizările primite s-au confirmat. Comisarii ANPC au aplicat amenzi în valoare de 34.000 de lei, fiind dispuse, ca măsuri complementare următoarele: oprirea temporară a prestării serviciilor pentru două unități de tip fast-food care activau în Gara Băile Herculane, oprirea temporară a prestării serviciilor bucătăriei uneia dintre unitățile de cazare controlate, găsită neigienizată, oprirea temporară a prestării serviciilor pentru spațiile de cazare cu deficiențe până la remedierea acestora sau oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din consumul uman a tuturor produselor alimentare găsite cu data durabilității minimale depășite.
Au fost constatate totodată mai multe abateri: comercializarea unor produse alimentare cărora li s-a schimbat starea termică, din refrigerat în congelat, comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășite, folosirea ca spații de cazare a unor camere în care nu se respectau condițiile igienico-sanitare, folosirea unei bucătării și a unor magazii neigenizate, comercializarea unor produse alimentare depozitate în condiții neconforme, care nu respectau indicațiile producătorilor sau care erau ținute la temperatura mediului ambiant, fiind pline de insecte, nerespectarea condițiilor de lucru prescrise și declarate pentru preparatele de tip fast food, nerespectarea condițiilor igienico-sanitare pentru semipreparate de tip fast-food, utilizarea pentru preparare a unor materii prime alterabile (diverse tipuri de carne) neetichetate, păstrate în frigidere neigienizate și preparate fără a se respecta condițiile igienico – sanitare.
Dar pentru a înțelege cât de mari sunt nesimțirea unor astfel de agenți economici și pericolul la care sunt expuși turiștii e suficient să spunem că s-au găsit chiftele făcute din resturi de carne rămase în farfuriile de pe mese, carne tocată din resturi de ceafă congelată, sosuri cu muște și o mulțime de produse expirate, carne și cârnați cu termen de consum de mult depășit. În plus, multe dintre camerele unuia din hotelurile mari, situat chiar în buricul târgului, nu respectau condițiile igienico-sanitare!
„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor controlează, în toată această perioadă a vacanțelor de vară, cu maximă exigență, spațiile de cazare și alimentație publică din întreaga țară, pentru a se asigura că operatorii economici respectă drepturile consumatorilor, iar aceștia își pot petrece, în România, o vacanță de excepție, în condițiile cele mai bune. Verificările continuă.”, a avertizat Claudiu Dolot, președintele ANPC.
Intensificarea prezenței echipelor ANPC pe terasele stațiunilor românești reprezintă dorința președintelui ANPC de a aduce instituția mai aproape de consumatori și de a fi și mai prezenți acolo unde este cazul, dar mai ales acolo unde sunt cetățenii.