Tramvaiul de top mondial de la Timișoara, premiat pentru inovația bateriei. Când va fi pus în circulație?

bozankaya tram for timșoara
1000x100 (4)

Tramvaiul care a fost produs de compania Bozankaya pentru Timișoara a fost premiat pentru inovație tehnologică la nivel european. Până acum, garnitura a trecut prin zeci de teste și așteaptă un ultim acord al AFER. 

Tramvaiul cel nou din Timișoara a obținut premiul ERCI (European Railway Clusters Initiative) la categoria „Best Large Enterprise”, pentru inovația bateriei. Juriul a apreciat economia investiției în electrificarea suspensiei catenare, precum și cea în întreținerea infrastructurii și a costurilor de service.

Cu aplicația bateriei de mare voltaj integrată în sistemul de conducere al tramvaiului este facilitat condusul fără utilizarea suspensiei catenare; datorită conceptului de baterie bazat pe interacțiunea chimică litiu-ion este posibil să conduci 63 de kilometri fără catenară, în condiții de operare normală., au apreciat cel din juriul ERCI.

leader board 728 x 90 px

Cu o lungime de 30 de metri și o capacitate de 251 de persoane, 48 pe locuri și 203 în picioare, tramvaiul are o eficiență energetică crescută, fiind cu 2,5 tone mai ușor decât vehiculele din clasa lui. 

Vehiculul a fost supus unui număr total de 57 de teste, între care: testul de caroserie, realizat în laboratorul Cetest din Spania, cel de tracțiune, desfășurat la TÜV SÜD Schweiz AG, Elveția și testele de oboseală la cadrul de boghiu care au avut loc în două laboratoare, la IABG și VZU, din Germania, respectiv Cehia. Tramvaiul a trecut, de asemenea, mai multe teste în cadrul laboratoarelor acreditate din România care au vizat, printre altele, teste de zgomot, de compatibilitate electromagnetică și de dinamică. 

„Nu doar că încercările tramvaielor sunt efectuate de laboratoare acreditate, notificate în Uniunea Europeană sau în cadrul AFER, dar și componentele de importanță critică folosite la construcția tramvaielor Bozankaya sunt furnizate de producători consacrați din industria feroviară din UE.”, a declarat Aytunç Günay, președintele boardului Bozankaya.

În prezent, Primăria Timișoara așteaptă un ultim document, acordul AFER. Autoritatea Feroviară Română este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în domeniul feroviar și de transport cu metroul.