În 25 iunie se face un an de când la Timișoara ajungea primul din cele 21 de tramvaie contractate de Primăria Timișoara, produse de Bozankaya. Compania din Turcia a livrat până la această oră 7 garnituri, însă niciuna nu a fost scoasă pe traseu. Acest lucru s-ar putea întâmpla începând cu luna iunie, potrivit directorului STPT.
Motivul pentru care aceste 7 tramvaie care au sosit în ultimul an la Timișoara nu au fost puse în circulație este legat de faptul că nu a existat acel dispozitiv necesar pentru repunerea pe șine a lor în caz de deraiere. Fără acest echipament, garniturile nu pot fi scoase pe traseu.
Anul trecut, STPT a organizat trei licitații pentru achiziționarea acestui echipament, licitații la care nu s-a prezentat niciun ofertant. Procedura a fost reluată la începutul anului și a fost câștigată de o societate din București. Dispozitivul care are o valoare de aproximativ 70.000 de euro fără TVA va fi montat pe mașina de intervenție. Ar urma să ajungă la Timișoara peste 3 săptămâni.
„Momentan, tramvaiele sunt în depoul de pe bulevardul Dâmbovița. Nu circulă niciunul în oraș pentru că încă nu ne-a sosit dispozitivul pentru repunerea pe șine în caz de deraiere. Este un dispozitiv special pentru tramvaiele Bozankaya, pe care l-am achiziționat de la o firmă din București. În data de 21 mai echipamentele vor pleca din Franța, iar în 27 mai vor ajunge la Timișoara. În momentul în care ajung la Timișoara o să avem nevoie de două zile ca să facem instruirea personalului de la secția tramvaie, pentru a ști să le utilizeze, iar în ziua următoare o să scoatem toate tramvaiele în circulație. Deci maxim cu 1 iunie, toate tramvaiele vor circula în Timișoara. Anul trecut am avut 3 licitații pentru acest echipament, licitații la care nu s-a prezentat nimeni. Am reluat licitația la începutul anului la care s-a prezentat o firmă din București. A câștigat, am semnat contractul, iar luna aceasta vor sosi echipamentele pentru deraiere.”, a declarat Patriciu Rușeț, directorul STPT.
Odată scoase pe traseu, tramvaiele vor transporta călătorii care circulă pe liniile 1 și 6.
„Vor fi scoase pe liniile 1, 6 și mai vrem, încă mai lucrăm la documentație, și pe linia 9 doar până la AEM. Vrem să înființăm o linie care să meargă de la gară și să întoarcă la AEM. Avem 20-30 de vatmani instruiți să conducă aceste tramvaie. Când vor sosi toate tramvaiele, toți vatmanii vor fi instruiți.”, a mai spus Rușeț.
Anul acesta, compania din Turcia s-a angajat să livreze toate cele 21 de tramvaie produse în cadrul contractului încheiat cu Primăria Timișoara. Valoarea unei singure garnituri se ridică la aproximativ 2,4 milioane de euro.