Tramvaie ultra moderne cu încălzire în scaune și sisteme de supraveghere. Cu astfel de mijloace de transport în comun vor putea circula timișorenii, în mai puțin de doi ani. Primăria Timișoara a semnat contractul privind achiziționarea de garnituri noi, cu o firmă din Turcia.
Garniturile funcționează pe baterii și au o serie de facilități, ce asigură atât confortul călătorilor, cât și cel al vatmanilor. Ele au o capacitate de 200 de locuri și autonomie de 63 de kilometri. Primul tramvai nou va sosi, în Timișoara, la începutul anului 2021.
„Aceste tramvaie au următoarele facilități: aer condiționat, încălzire în scaune prin conducție termică, sistem suplimentar de alimentare care permite o autonomie de minumum 20 de km, sistemul de info a călătorilor în interior și exterior, sisteme audio-video pentru publicitate, sistem de supraveghere video pentru siguranță, sisteme de monitorizare în trafic și dotări specifice pentru a se răspunde nevoilor speciale pentru persoanele cu dizabilități”, a spus edilul orașului, Nicolae Robu.
Nu mai puțin de 16 garnituri vor fi livrate în Timișoara. O garnitură va costa în jur de 9 de milioane de lei. Astfel, Primăria Timișoara va plăti în total 144 de milioane de lei, bani europeni, pentru noile tramvaie.
„Am organizat licitația în acest sens, dar în pararel am aplicat pentru obținerea de finanțare europeană. Am depus trei proiecte pe fonduri europene, fiecare vizând achiziția a 7 tramvaie. Unul este aprobat și pentru el am și semnat contractul de finanțare în această săptămână. Celelalte două proiecte sunt identice cu primul, drept urmare au trecut de toate verificările și va urma semnarea contractului. Prin urmare, putem miza pe finanțare europeană pentru 21 de tramvaie. Licitația este încheiată cu succes astăzi, îi avem invitați pe reprezentații firmei câștigătoare. Contractul de achiziție prevede între 16 și 40 de tramvaie. (…) Firma Bozankaya a câștigat licitația și cu prețul cel mai bun, dar oferind și mai mult decât s-a cerut la câteva dintre cerințele caietului de sarcini, adică un preț cu 15,7% mai mic, deci peste 1 milion de lei mai mic. În 18 luni e termenul maxim pentru livrarea primului tramvai”, a precizat Nicolae Robu.
Pentru că lucrurile nu merg întotdeauna roz, una dintre problemele pe care reprezentanții firmei producătoare au adus-o în atenție are în vedere infrastructura orașului. „În Timișoara sunt foarte multe macaze. Acestea sunt o mare problemă, pentru că este nevoie de un tramvai cu patru motoare și patru cutii de viteză. Aceasta este o mică problemă. Trebuie să testăm primul tramvai o lună, trebuie făcută omologarea, apoi în două luni, putem să mai trimitem alte două-trei tramvaie”, a spus președintele companiei, Murat Bozankaya.
Societatea Bozankaya Otomotiv va realiza și livra noile tramvaie. Compania are peste 30 de ani de vechime, 1.200 de angajați și 200 de ingineri, atât în Germania, cât și în Turcia.