La doar două zile de la tragedia de pe DN 6 a ieșit la iveală un aspect care poate fi unul din motivele accidentului în care și-a pierdut viața ambulanțierul Dorin Balaci, o asistentă medicală a fost rănită grav, iar o alta a suferit mai multe fracturi ale membrelor, viața ei nefiind însă pusă în pericol.
Acest tragic accident a readus în discuții, mai mult sau mai puțin oficiale, neregulile de la SJA CS, care se petrec cu buna știință a conducerii. Managerului Daniela Popescu i se aduc mai multe reproșuri legate de modul de lucru. Concret, graficele cu programările la serviciu și efectuarea schimburilor de tură s-ar face fără să scrie cineva prea multe rânduri. Lucrul ăsta s-ar întâmpla tocmai pentru a nu se afla anumite detalii despre modul de lucru în SJA CS.
CITEȘTE ȘI: UPDATE. Accident mortal pe DN6! O ambulanță s-a ciocnit frontal cu un autoturism! [FOTO/VIDEO]
Mai multe informații spun că șoferul ambulanței care și-a pierdut viața în misiune nu efectua tura lui de lucru, că acesta a rămas să efectueze 24 de ore! Dorin Balaci intrase în tură în dimineața zilei de 23 iulie, la ora 7.00. Potrivit graficului, Codului muncii și programului de muncă al cadrelor de la ambulanță, ar fi trebuit să-și încheie programul de lucru la ora 19.00. Numai că el ar fi rămas pe ambulanță încă 12 ore, în locul unui coleg. Deocamdată, cauzele exacte ale accidentului nu se cunosc, iar dacă oboseala șoferului de pe ambulanță este unul din motivele tragediei e la acest moment imposibil de stabilit, un răspuns fiind așteptat de la anchetatori. Cert este că acest nefericit eveniment a făcut să se vorbească din nou despre ture duble și chiar triple ale angajaților SJA. Mai ales că, pe lângă ambulanțier, și una din cele două asistente s-ar fi aflat în aceeași situație. Pentru că toate acestea, dacă se confirmă, se întâmplă cu știința managerului Daniela Popescu, i-am solicitat câteva răspunsuri.
CITEȘTE ȘI: Raed Arafat, mesaj cutremurător pentru Ambulanța din Caraș-Severin după accidentul tragic de pe DN6!
„E bine să vă informați înainte de a scrie. Din cauza voastră, a presei, nu dă lumea prioritate Ambulanței. Ați scris numai prostii despre accident. Ambulanțierul implicat în accident nu făcea tură dublă, adică nu a intrat vineri dimineața la serviciu. A fost declarat accident de muncă, ITM prima dată a cerut graficele șoferilor, tocmai pentru a verifica acest aspect”, a declarat dr. Daniela Popescu, managerul SJA Caraș-Severin pentru Express de Banat.
Mai mult, managerul spune că nici acuzele cum că aceasta ar fi o practică nu sunt reale. „Există posibilitatea legală ca, de două ori pe lună, șoferii să poată face schimb de tură, dar numai cu cerere, iar acum, când s-a produs accidentul nu a fost vorba despre așa ceva, despre un schimb de tură”, spune dr. Daniela Popescu.
Graficele de lucru de pe luna iulie, se vorbește însă prin curtea Ambulanței din Caransebeș, ar fi fost schimbate în cursul zilei de ieri, astfel încât afirmațiile managerului Popescu să aibă susținere. Despre eventualele nereguli de la Serviciul de Ambulanță Caraș-Severin a aflat și Raed Arafat, Secretarul de stat în MAI. „În mod normal, un ambulanțier este pe o tură de 12 ore. Asta este pe programă. Trebuie văzută și încărcătura de activitate. Dacă a fost în mașină și a condus toată ziua este foarte mult. Pompierii rămân 24 de ore pentru că nu au încărcare de activitate ca și cei de la Ambulanță. Dacă a rămas în continuare la lucru trebuie să vedem pe ce considerente. Trebuie să fie doar o excepție. Vom verifica acest lucru”, a declarat Raed Arafat pentru expressdebanat.ro.
Dacă se respectă sau nu procedurile la Serviciul Județean de Ambulanță Caraș-Severin, vor stabili MAI-ul și ITM-ul. Cât despre oboseala ambulanțierului drept posibilă cauză a accidentului se așteaptă concluziile finale ale experților criminaliști.