Toți oamenii lui Robu. Cine sunt cei care vor decide ce proiecte primesc bani în contextul Capitalei Culturale Europene

Nouă persoane fac parte din comisia care va juriza proiectele ce vor fi finanțate în cadrul programului Timișoara – Capitală Culturală Europeană. Nicolae Robu a publicat componența comisiei care va funcționa în contextul noului centru menit să „securizeze” – în opinia primarului – TM2021. Este vorba despre directori ai instituțiilor de cultură din subordinea administrației publice locale și mai mulți „actanți culturali independenți”.  

Primăria Timișoara, prin Casa de Cultură, anunța recent că cei care vor să depună proiecte culturale pentru TM2021 o pot face, suma alocată acestui prim apel fiind de 3 milioane de lei. Până în 3 august, data până la care se puteau înregistra proiecte, au fost depuse spre finanțare 72 de cereri. O comisie urmează să jurizeze aceste proiecte, iar rezultatele să fie afișate până în 15 august.

O comisie „formată din personalități de prim rang ale culturii timișorene”, constituită „printr-o dispoziție a primarului sau prin hotărâre de consiliu local. Totul se va desfășura corect, transparent”, anunța Nicolae Robu în 17 iulie.

„(…) Vă aduc la cunoștință componența Comisiei de Jurizare a proiectelor culturale consonante cu angajamentele noastre din dosarul de candidatură, depuse pentru finanțare nerambursabilă pe Legea 350 / 2005. Iat-o: 1. Cristian Rudic – Director Opera Română, 2. Ada Lupu-Hausvater – Director Teatrul Național, 3. Coriolan Gârboni – Director Filarmonica Banatul, 4. Attila Balasz – Director Teatrul Maghiar, 5. Pavel Deheleanu – Director Casa de Cultură Municipală, 6. Ovidiu Șandor – actant cultural independent, 7. Ovidiu Megan – actant cultural independent, 8. Sorina Jecza – actant cultural independent, 9. Nicoleta Ciocov – actant cultural independent.”, a scris primarul pe pagina sa de Facebook.

Anunțul vine și în contextul în care, la mijlocul lunii iulie, consilierii locali au aprobat în unanimitate înființarea noului centru care va administra proiectul Timișoara – Capitală Culturală Europeană. Potrivit regulamentului de funcționare a noii entități, directorul are obligația să raporteze primarului Timișoarei detaliile activității centrului, iar acesta din urmă îl înlocuiește dacă acesta este în concediu sau indisponibil. Centrul va funcționa cu șase angajați: director, director adjunct, contabil-șef, doi economiști și un consilier juridic. Salariile acestora vor fi cuprinse între 5.000 și aproape 12.900 lei.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

În același timp, primarul Timișoarei și-a securizat influența și la Asociația TM2021. În ședința Adunării Generale a asociației, desfășurată în ultima zi a lunii iulie, membrii acestui for au modificat statutul entității, în forma agreată de Nicolae Robu, redactată de avocatul Cristian Clipa.

Printre altele, primarul va putea bloca, prin exercitarea unui drept de veto, orice hotărâre a AGA, „dacă respectiva hotărâre implică fonduri bănești puse la dispoziția asociației din bugetul Municipiului Timișoara”. În noul statut se arată și că directorul executiv este numit de primarul Timișoarei și poate fi revocat tot de către acesta, „din proprie inițiativă sau la propunerea AGA, adoptate cu votul majorității membrilor (…)”.




1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/