Toate achizițiile într-un singur loc: Primăria Timișoara speră să economisească 20 de milioane lei anual

fritz acte

Primăria Timișoara a pregătit un proiect care prevede înființarea unei Agenții de Achiziții Publice, care va centraliza toate cumpărăturile pe care municipalitatea, precum și 12 instituții subordonate le vor realiza. Primarul Dominic Fritz sper că, în acest mod, va fi o economie la bugetul local de aproximativ 20 de milioane de lei anual.

Primăria Timișoara, dar și instituțiile aflate în subordinea consiliului local, nu vor mai face achiziții separat. Municipalitatea intenționează să înființeze Agenția de Achiziții Publice Timișoara, care va centraliza toate cumpărăturile pe care municipalitatea și aceste instituții le vor realiza. În acest mod, primarul Dominic Fritz speră că se vor realiza economii la bugetul local.

Mulți vorbesc despre prețuri mici și calitate ridicată în achiziții publice. La Timișoara, nu vorbim, facem asta: am înaintat, astăzi, în consultare publică proiectul pentru înființarea Agenției de Achiziții Publice Timișoara, care va centraliza achizițiile pentru Primărie și încă 12 instituții subordonate consiliului local. Noul mod de lucru va genera economii la bugetul local de circa 20 de milioane de lei, anual, față de costurile actuale. Cheltuielile de funcționare sunt estimate la circa 1,5 milioane de lei, în primul an de existență. Cum se vor derula achizițiile publice? O singură entitate – noua Agenție – cu personal specializat în achiziții publice va organiza procedurile pentru toate cele 13 instituții: caiete de sarcini mai bine întocmite, criterii de atribuire mai clare și stricte pentru a ne asigura de calitatea produselor și serviciilor cumpărate, conformitate cu legislația pentru a reduce întârzierile”, a explicat Dominic Fritz.

leader board 728 x 90 px

Primarul Timișoarei are planuri mari în ceea ce privește noua Agenție de Achiziții Publice. Astfel, edilul își dorește ca în termen de patru ani, societatea să își asigure integral toate costurile de funcționare, prin deservirea și altor instituții.

Asta înseamnă, că toate achizițiile din bugetul local, pentru bunuri și servicii care sunt indispensabile funcționării, vor fi făcute de o singură entitate și nu de 13, ca până acum. În următorii ani, se vor adăuga noi categorii de achiziții, inclusiv cele privitoare la lucrări de investiții la drumuri, spații verzi, școli sau spitale. Agenția va putea deservi, contra cost, orice instituție care folosește bani publici pentru achiziții, fie că sunt alte primării sau instituții și societăți publice. Ținta noastră este ca în patru ani, Agenția să își asigure integral toate costurile de funcționare din taxele percepute clienților”, a detaliat Dominic Fritz.

Acest proiect este realizat în parteneriat cu Agenția Națională a Achizițiilor Publice. De asemenea, Primăria Timișoara beneficiază de expertiza celor de la Banca Europeană pentru Investiții, Consorțiul Ernst&Young, Agenția Federală pentru Achiziții Publice din Austria și Ramboll Europa de Sud-Est.