Timișul se dezvoltă pe sectorul de turism prin crearea unui brand de identitate

Timișul va avea identitate turistică grație conceperii brandului turistic al județului, care va realiza un circuit de promovare a locurilor și obiceiurilor din Banat. Astăzi au fost lansate în premieră tururile virtuale de explorare pentru orașul Jimbolia și Țara Făgetului. 

Consiliul Județean Timiș demarează o strategie prin care județul Timiș să aibă propriul brand turistic. Se aproximează că strategia va fi gata până la finalul lunii noiembrie, iar din ianuarie emblema turistică a județului va avea identitate. Se dorește ca județul Timiș să adune toate serviciile de turism și cultură sub același brand de recunoaștere.

”(…) Când se aduce vorba de turism, toți se gândesc la munte sau mare și subiectul este închis. Noi încercăm din 2014 să arătăm că județul are potențial. (…) Nu discutăm de un brand efectiv, nu discutăm de elemente vizuale, discutăm de o strategie de brand. Ne dorim ca de astăzi, oficial, să identificăm obiectivele importante și cele potențiale, să le inventariem și să scoatem în valoare potențialul lor, să vedem care sunt cele mai reprezentative și acestea să reprezinte stâlpii turismului județean”, a declarat Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.

Strategia de brand este coordonată de Simion Giurcă, specialist în turismul românesc și va fi concepută în așa fel încât la nivelul județului, locațiile și serviciile să fuzioneze ca un întreg. Au fost transmise, de asemenea, chestionare către primarii, formatori și oameni din mediul academic, pentru ca ideile lor să fie dezbătute în viitoarea strategie de brand. Se va concepe și un manual de brand și o strategie durabilă a turismului timișean.

”Este foarte greu astăzi să faci turism de performanță fără să te definești ca brand. Trebuie să știi exact cine sunt, ce vreau să fac, ce pot să fac, cine sunt clienții mei, cum pot să-i atrag, ce mesaj le transmit, cum mă prezint pe piața țintă și cum mă prezint cel mai bine, pentru că procesul final al strategiei de brand este să știm exact cum ieșim pe piață, pentru ca tot ce oferim să rămână întipărit în creierul potențialului cumpărător. Ca să fim siguri că vom avea succes, trebuie să fim atenți la latura emoțională. Ne vom întâlni cu oamenii care fac turismul să funcționeze, vrem să discutăm cu ONG-uri și instituții de cultură, cu școlile de turism, pentru că brandul e un proces de durată și vrem să ne poziționăm cel mai bine”, a declarat Simion Giurcă, expert în turism.

Jimbolia și Țara Făgărașului, la pas prin tehnologie

Tot astăzi au fost lansate în premieră tururile virtuale pentru turismul din Jimbolia și Țara Făgetului. De la câmpie la munte, tururile scot în evidență, prin tehnică foto virtuală și panoramare de 360 grade, frumusețile care dau identitate obiectivelor. Turul virtual al Jimboliei cuprinde vizita celor șase muzee tematice ale orașului  – Muzeul pompierilor, Muzeul Căilor Ferate și Muzeul Presei. Turul virtual al Țării Făgetului face o vizită pe la bisericile de lemn și au fost incluse șapte obiective explorate care prezintă potențial turistic, precum: Vârful Padeș, Cascada Șopot, Cascada Cornet, Lacul Surduc, minele de fier de la Nădrag și Transluncani.

Doritorii pot vedea tururile virtuale prin ochelarii VR la Centrul inforturistic din Bastion sau le pot accesa pe site-ul Discover Timiș.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/