Timișul are gust de vin, miroase a trandafiri și vibrează pe ritmuri de rock. Principalele elemente care definesc județul, în opinia managerilor agențiilor de turism

Se fac pași importanți pentru definirea brandului turistic al Timișului. De această dată, mai mulți manageri ai unor agenții de turism din România au fost chestionați cu privire la ce elemente ar fi de natură să stabilească identitatea județului. Opiniile lor vor fi centralizate până la finalul lunii de Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș, care își propune să creeze un brand turistic al județului. În paralel se lucrează și la designul acestui brand.

Primele rezultate arată că județul este perceput de toți managerii de agenții de turism chestionați ca fiind un centru dinamic. Unii identifică Timișul cu județul podgoriilor sau al folclorului, alții văd Timișoara ca fiind un oraș al berii, cu o diversitate gastronomică. 

Cuvintele care definesc cel mai bine județul, din perspectiva celor chestionați, sunt: cultură și istorie. La capitolul personalități din Timiș, partenerii din țară au situat-o pe locul 1 pe Hertha Müller, urmată de Ioan Holender și, pe locul 3, Traian Vuia. Revoluția este simbolul considerat definitoriu pentru întregul județ.

CITEȘTE ȘI: Timișenii, chestionați cu privire la elementele care ar putea defini brandul turistic al județului. Iată ce a ieșit!

De asemenea, managerii chestionați asociază Timișul, din punct de vedere gastronomic, cu plăcintele și clătitele, cu vinurile și berile locale. Timișul are și miros – de trandafiri (pe primul loc), urmat de cel de liliac și tei.

În ce privește muzica, pe primul loc a fost ales rockul (grupul Phoenix), urmat de muzica clasică.

Văzut prin alți ochi, timișeanul este caracterizat drept un om 100% multicultural și deschis sau tolerant. Totodată, cei chestionați au apreciat că Timișul are potențial turistic cultural, gastronomic, viticol, de business travel și turism de aventură.

Până la finalul lunii noiembrie, Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș vrea să creeze brandul turistic definitoriu al județului. În paralel, specialiștii lucrează la designul de brand.

În luna septembrie, APDT a demarat acțiunea de realizarea a brandului turistic pentru Timiș prin prezentarea a două tururi virtuale pentru orașul Jimbolia și Țara Făgărașului. Scopul proiectului este de a aduna toate serviciile de turism și cultură din județ sub aceeași identitate de recunoaștere națională și internațională.


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/