Timișorenii vor fi puși la plată pentru locurile de parcare din cartiere. Fritz: „Nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public pe gratis”

Noua conducere a Primăriei Timișoara intenționează să schimbe modul de gestionare al parcărilor din oraș. Astfel, pe lângă dorința de a înființa un nou serviciu în cadrul municipalității care să se ocupe de locurile de parcare, primăria vrea și să-i pună la plată pe timișorenii care-și lasă mașinile prin cartiere.

Primăria Timișoara nu este deloc mulțumită de modul în care Societatea de Drumuri Municipale gestionează locurile de parcare din oraș, astfel că vrea să înființeze propriul serviciu, pregătind și un studiu de fundamentare în acest sens. Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, a explicat că în acest mod se dorește ca banii strânși pentru locurile de parcare să ajungă în bugetul primăriei, pentru a putea fi utilizați în modernizarea acestora.

Principalul obiectiv pe care-l avem cu această nouă filosofie de a folosi Timpark-ul este de a putea muta fondurile care se strâng deja din banii de la parcări de la bugetul SDM-ului înspre bugetul de parcări al orașului. În acest moment, toți banii de parcări pe care administrația locală îi încasează merg direct în contul SDM. Intenția este să avem un sistem care să permită ca banii care se încasează în fiecare an, undeva la opt, nouă, zece milioane lei, să poată fi folosiți pentru a extinde rețeaua de parcări, pentru a continua proiectul prin care după ce dărâmăm garajele să transformăm spațiile din jurul blocurilor, unde avem atât spațiu verde cât și locuri de parcare.”, a afirmat Ruben Lațcău.

leader board 728 x 90 px

De asemenea, viceprimarul Timișoarei a vorbit și despre noul regulament privind parcarea în oraș, aflat în lucru, afirmând că se dorește ca locuitorii să plătească pentru locurile din cartiere.

Vorbim de undeva de 20% din oraș să intre în zona Timpark ca număr de străzi, undeva la 16, 17%. Vorbim de un număr de 200 și ceva de străzi din 1.300 câte are Timișoara. Să nu aveți impresia că de mâine o să fiți nevoiți să plătiți în toate zonele, dar se fac niște modificări de regulament în zona centrală, în zonele pe care le avem în acest moment, se extind câteva zone pe bulevard, vom face parcări rezidențiale în cartiere, în locurile în care deja au fost amenajate parcări. Acest sistem va fi extins în timp în toate cartierele rezidențiale de blocuri. Avem foarte multe situații în zonele de blocuri în care, de exemplu, sunt parcuri de vânzări de mașini ilegale. De asemenea, avem situații în care sunt persoane care folosesc trei, patru mașini per apartament. De asemenea, avem situații în care domeniul public a ajuns zonă de depozitare, cum este pe str. Mangalia, unde este, de fapt, depozit de mașini pentru dezmembrări. Vor fi niște criterii vizavi de reședință, domiciliu sau flotant prin care să putem condiționa anumite abonamente.”, a detaliat Ruben Lațcău.

Dominic Fritz, primarul Timișoarei, este de acord ca locuitorii orașului să plătească pentru locurile de parcare din cartiere, afirmând că nicio persoană nu s-a născut cu dreptul de a folosi spațiul public gratuit.

Cred că ideea importantă este că nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public unde vrea el și pe gratis. Deci, trebuie reglementat cum și cine folosește spațiul public și la ce preț. Și asta încearcă această politică de parcare. Momentan, mult spațiu public din Timișoara este folosit ca parcare fără ca acest lucru să fie reglementat. Cu această politică de parcare la care lucrăm vrem să ne asigurăm că putem controla cine are voie și la ce preț să-și parcheze mașina. O să fie zone în care parcarea va fi gratuită, o să fie zone de parcare în care trebuie să plătești, o să fie alte zone în care doar cei care pot să dovedească că au o locuință acolo pot să-și cumpere abonamentul respectiv. Important este că spațiul public trebuie reglementat.”, a afirmat Dominic Fritz.