Timișorenii, invitați să facă parte din consiliile de administrație ale școlilor și grădinițelor

Dominic Fritz a lansat un apel deschis către timișorenii care vor să ia parte la activitatea învățământului din oraș, devenind reprezentanții primarului în consiliile de administrație ale grădinițelor, școlilor și liceelor. 

Astfel, timișorenii vor face nu numai legătura unității de învățământ cu primarul și echipa primăriei, cât vor putea și facilita conexiuni cu diverse comunități din jurul unităților de învățământ care, la rândul lor, doresc să contribuie în educație.

„Părinții și profesorii au sesizat că, până acum, reprezentanții primarului nu s-au implicat în rezolvarea problemelor școlilor și nici nu au contribuit cu idei noi. De aceea vrem să dăm timișorenilor un rol mai important în conducerea școlilor. Vrem să atragem și să implicăm în consiliile de administrație timișoreni preocupați de educație, cu experiențe diverse și care sunt motivați să ia decizii curajoase în beneficiul copiilor.”, a declarat primarul Dominic Fritz.

leader board 728 x 90 px

Administrația precizează că cei pasionați de educația copiilor ar avea un rol pe care trebuie să și-l asume sub formă de voluntariat, circa 2-4 ore lunar. Printre atribuțiile unui consiliu de administrație se numără adoptarea proiectului de buget și avizarea execuției bugetare, aprobarea planului de dezvoltare instituțională, a curriculumului și a orarului. De asemenea, consiliul organizează concursul de ocupare a funcțiilor de director și de director adjunct și aprobă planul de încadrare a personalului.

Cei selectați nu pot fi membri în consiliul de administrație al grădiniței sau al școlii unde merge copilul lor sau altă rudă apropiată. Însă pot servi în consiliul de administrație al unității de învățământ de care se simt atașați, cum ar fi școala din cartier, grădinița unde a mers copilul lor și ale cărei nevoi le cunosc îndeaproape sau un liceu vocațional la care simt că pot contribui cu perspectiva lor profesională, pentru a-l duce la următorul nivel.

Candidaturile pot fi trimise până în 21 februarie, ora 23:59; acestea vor fi evaluate de o comisie formată din reprezentanți ai societății civile și reprezentanți ai primăriei, pe baza unei metodologii și a unei grile standard. Mai multe informații se pot obține aici.

Fiecare grădiniță, școală sau liceu are un consiliu de administrație în care primarul are responsabilitatea de a-și desemna un reprezentant al său, alături de reprezentanții cadrelor didactice, ai părinților și ai Consiliului Local Timișoara.