Timișoara va avea 16 stații de încărcare a mașinilor electrice, realizate de municipalitate. Cât vor costa?

În prima ședință de plen a anului, după cea convocată „de îndată” miercuri, consilierii locali timișoreni au votat un proiect pentru încurajarea achiziționării de mașini electrice. Concret, este vorba de 16 stații pentru încărcare, construite de autorități, pe lângă cele câteva „private”, de la malluri sau de la Vox Tehnology Park.

Proiectul are o valoare totală de 4.204.494,89 lei cu TVA inclusă. Aleșii au votat practic aprobarea unei cereri de finanţare în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiile reşedinţă de judeţ. Proiectul a trecut cu 20 de voturi pentru, cu un amendament al viceprimarului Dan Diaconu.

De asemenea, s-a votat pentru terenurile puse efectiv la dispoziție pentru construcția stațiilor: B-dul I.C. Brătianu, Calea Aradului, Piața Iancu Huniade, Academician Alexandru Borza, Str. Martin Luther, Str. Gheorghe Dima, B-dul Take Ionescu, Piața 700, B-dul Republicii, B-dul Revoluției din 1989, Splaiul Nicolae Titulescu, B-dul Mihai Viteazu, Str. Plutius Andronescu, Str. Aștrilor și B-dul 16 Decembrie 1989.

Consilierii locali Dan Idolu și Ștefan Sandu au întrebat în plen despre prețul stațiilor, dar li s-a explicat că s-a mers pe modele care să fie conforme cu caietul de sarcini al proiectului pentru care s-a depus finanțarea din nou. Consilierul local Adrian Orza a punctat că totuși, la câte mașini electrice există acum în oraș, numărul de 16 stații este prea mare, iar proiectul are o notă pentru a da semnale că Timișoara încurajează utilizarea energiei nepoluante.

Majoritatea orașelor de acest fel au avut proiecte respinse anul trecut

Primarul Nicolae Robu a explicat în plen de ce la finalul anului trecut cererea de finanțare a Timișoarei a fost respinsă, la fel cu cea a orașelor precum Iași sau Pitești. Bucureștiul și Brașovul au fost singurele cu cereri aprobate. „Șase pagini din toată documentația nu aveau ștampila conformă cu originalul. Este inadmisibil așa ceva, nu a fost baiul așa de mare. Presupunerea mea este că s-a dat de ochii lumii, că au vrut să meargă doar la București. S-a dat și la Brașov pentru că este un primar independent, în speranța că nu va mai fi independent”, a spus primarul, care a punctat că se va intenta un proces în acest sens.

Consilierul local ALDE, Laura Chindirș, care a și prezidat plenul de vineri, a întrebat cum este posibil să se piardă finanțarea europeană așa ușor, pentru șase ștampile. Primarul a spus că cei care au depus proiectul au considerat că nu era necesar ca ștampila să fie conformă cu originalul. „Originalul era depus, dar pe exemplarul copie au considerat că nu trebuie pus”,a mai spus Robu.