„Timișoara nu are suficiente străzi cu un design corespunzător secolului XXI”. Cum vor fi regândite arterele importante din oraș?

casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Administrația Fritz vrea să regândească întregul mod în care sunt proiectate lucrările de infrastructură care au loc în oraș. Se vrea ca întregul sistem să fie ușor de folosit pentru toți participanții la trafic, de la șoferi până la pietoni și bicicliști. În plus, acestea ar trebui să răspundă nevoilor de mediu, dar să și aibă un iluminat corespunzător. 

„E important când facem investiții în mobilitate să gândim aceste investiții de o manieră integrată, să corelăm zona de management a traficului, semaforizare, cu partea de investiții efective în zona rutieră și cred că o continuare a investițiilor pe zona asta e importantă. E important să avem un sistem de trafic care chiar reușește să facă ceea ce s-a promis că poate să facă: să autoregleze anumite părți din sistem, cred că merită să avem oameni suficient de calificați încât să lucreze cu modelarea traficului și cu previzionarea traficului.”, a declarat Rudolf Graf, consilierul personal al primarului Dominic Fritz.

Graf mai spune și că drumurile ar trebui să fie accesibile în egală măsură atât persoanelor cu handicap, cât și pietonilor, copiilor sau bicicliștilor.

„Nu avem suficiente străzi și drumuri care au un design corespunzător pentru secolul XXI. Asta înseamnă că atunci când facem drumuri nu avem grijă ca ele să fie accesibile tuturor. Avem drumuri în proximitatea unor școli care sunt foarte neprietenoase cu copiii. Avem drumuri care sunt excesiv gândite pentru traficul auto, prea puțin și pentru pietoni, velo, transport public și nu am acordat designului stradal atenția pe care o merită, elemente de spațiu verde, de mobilier urban, locuri de repaus, locuri de umbrire, acces la apă potabilă.”, a explicat Rudolf Graf.

promovare banner maxagro Muzeul TM

Printre bulevardele amintite de Graf ca fiind deficitare din aceste puncte de vedere se numără Sudului sau strada Popa Șapcă. Un exemplu pozitiv este însă bulevardul Revoluției din Timișoara.

„Orice oraș la ora actuală în Europa va integra un aliniament de arbori, pe orice fel de stradă atât de largă aspectul de mediu e parte integrantă din proiectul de drumuri, ceea ce la noi nu s-a întâmplat. La fel, deficitar este și iluminatul public. Avem o deficiență în modul în care am tratat infrastructura rutieră, le-am tratat mai mult ca pe niște drumuri extravilane, decât ca pe niște bulevarde. Timișoara are și bulevarde reușite cum e bulevardul Revoluției care are patru rânduri de copaci care integrează și transport public și auto, dar o vom face de acum încolo.”, a concluzionat consilierul primarului.

1000x100 (2) STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/