Timișoara 2023, gestionată de două entități paralele. Primăria le finanțează pe ambele

fritz

Primarul Timișoarei Dominic Fritz spune că vrea să reducă valoarea cotizației pe care primăria o plătește Asociației Timișoara Capitală Europeană a Culturii, în calitate de membru fondator. Întrebat despre care va fi rolul asociației în perioada următoare, având în vedere că toate finanțările din bugetul local către proiectele cuprinse în programul cultural sunt derulate exclusiv prin Centrul de Proiecte al municipiului, Dominic Fritz a răspuns: „Rămâne o întrebare deschisă.”

„Pentru Primăria Timișoara, noi am ales Centrul de Proiecte ca centru de comandă pentru Capitală Culturală. Prin acest centru deja derulăm toate finanțările care vin din bugetul local către proiecte în jurul Capitalei și, în acest sens, Centrul de Proiecte este și un mecanism de implementare. O să vedeți în următoarele luni și în următorii ani că Centrul de Proiecte o să crească în număr de oameni, pentru că, cu cât suntem mai aproape de anul 2023, cu atât mai mare trebuie să fie echipa care să susțină aceste proiecte., a anunțat, miercuri, primarul Dominic Fritz, cu prilejul prezentării echipei formate din 7 experți și curatori care se vor ocupa de implementarea proiectului TM2023, în cadrul Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara.

CITEȘTE ȘI: Șapte experți, desemnați să se ocupe de proiectul TM2023. Fritz: „Nu am invitat 7 filosofi, ci profesioniști”

leader board 728 x 90 px

În context, primarul Timișoarei a anunțat și că va propune consilierilor locali reducerea cotizației de 1 milion de lei/an pe care o plătea în calitate de membru fondator către Asociația Timișoara Capitală Europeană a Culturii, condusă de Simona Neumann, în calitate de director executiv.

„Această confuzie, ambiguitate care este în jurul Asociației este, din păcate, o realitate din ultima perioadă. Eu nu mi-am început mandatul cu ideea fixă că Asociația nu își mai are rostul și am și investit timp pentru a încerca să repunem Asociația pe un făgaș mai bun. Aceste încercări au eșuat, de aceea în vară am luat decizia că Centrul de Proiecte va fi structura de implementare pentru Timișoara, pentru Capitală Culturală. Vorbim de o tranziție care în prima jumătate a anului a fost una mai haotică, dar de acum încolo va fi foarte clară. De ce Timișoara nu a ieșit din Asociație? Din responsabilitate. (…) Am ajuns la concluzia că Asociația nu mai poate fi garantul succesului proiectului. Cel rol va avea Asociația în viitor? E o întrebare deschisă unde inclusiv Asociația trebuie să clarifice. Nu vreau eu ca primar să decid soarta Asociației. Ce pot să decid este că Asociația nu mai este mecanismul de implementare. Eu consider că cotizația actuală este mult prea mare, luând în considerare că Asociația nu mai are acest rol, și voi propune consiliului local să reducă această cotizație tocmai pentru că o bună parte din costurile administrative vor fi acoperite la Centrul de Proiecte. Toate finanțările primăriei, deja din acest an, sunt făcute din Centrul de Proiecte.”, a explicat Dominic Fritz.

De anul viitor se va încerca și creșterea bugetului alocat Centrului de Proiecte, a mai anunțat primarul Fritz, cu precizarea că „vom face un buget pentru doi ani și jumătate, vom intra și în 2024 cu anumite evenimente”.

Rămâne în continuare în stand-by situația OUG 42/2019, care stabilea, la momentul emiterii ei, finanțarea pe care Ministerul Culturii o alocă pentru proiectele de infrastructură asumate prin dosarul de candidatură. Fritz vorbea încă din vară despre modificarea acestui act normativ, în sensul în care acesta să stabilească și finanțarea programului, nu doar a investițiilor în infrastructură. Ordonanța a rămas însă nemodificată, din cauza demiterii guvernului.