Timișenii plătesc mai mult pentru gunoi. Consilierii județeni au votat tarifele mai mari pentru Retim

În prima ședință ordinară din 2019 a Consiliului Județean Timiș s-a votat majorarea tarifelor operatorului de salubritate Retim pentru anul 2019. Majorările, cerute în contextul modificării legislației privind economia circulară, trebuie votate în Consiliul Județean deoarece este instituția căreia i se subordonează asociația ADID, pentru ridicarea gunoiului menajer. 

Președintele CJT Călin Dobra spune că majorarea nu va fi resimțită prea greu de cetățenii de rând, din zonele unde Retim este operatorul de salubritate. „În baza solicitărilor din baza Retim-ului, la nivelul Consiliului ADID-ului, se aprobă legislativ acea taxă legată de cantitatea deșeurilor. Pentru anul 2019 e 30 de lei per tonă. Ceea ce ne interesează, la nivelul cetățeanului, diferența nu e la nivel semnificativ. E cu câțiva zeci de bani mai mult față de 2019, pe zonele pe care le gestionează Retim-ul”, a precizat Dobra.

Conform proiectului de hotărâre, tarifele cresc în felul următor: Preluare deșeuri municipale reziduale în vederea depozitării, de la 56 de lei pe tonă, la 89,04 lei; Preluare deșeuri municipale reziduale în vederea tratării mecano-biologice (TMB), de la 66,10 lei pe tonă la 87,57; Preluare deșeuri reciclabile colectate separat în vederea sortării, de la 44,70 de lei pe tonă la 57,69; Preluare deșeuri biodegradabile în vederea compostării, de la 53 la 56,14 lei. Tarifele nu includ TVA.

Lelescu vrea descărcare de autostradă la deponeul de la Ghizela

Operatorul Retim preia deșeuri și de la deponeul de la Ghizela (foto). În ședința de plen, consilierul liberal Tiberiu Lelescu a spus că ar fi utilă dacă Centura Sud a Timișoarei ar avea o descărcare și în acea zonă. „Există intenția să se urce și să se coboare de pe autostradă la deponeu. Se poate rezolva această chestiune? Dacă se va termina Centura de Sud, se va ajunge la o situație favorabilă transportului rutier”, a spus Lelescu.

Călin Dobra a spus că acest aspect a fost luat în discuție. „Vom analiza în Direcția Tehnică ce soluții ar fi pentru facilitarea accesului la deponeul de la Ghizela”, a precizat Dobra în plen. Totuşi, nu e deloc garantat că pe Centura de Sud, pentru care s-a semnat deja contractul, vor mai interveni modificări, în speță această descărcare. „Pe infrastructură rutieră, pe următorii doi ani de zile, cam avem programate investițiile și prioritățile”, a declarat președintele CJT la finalul ședinței de plen.

Sursă foto: radiotimisoara.ro