Telefonul Copilului a sunat și în Caraș-Severin! De peste 240 de ori!

În primele săptămâni de la lansarea numărului unic 119, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare și neglijare a copilului, s-au înregistrat mai multe apeluri, mare parte dintre acestea fiind pentru a verifica dacă funcționează linia telefonică.

Din 5 ianuarie, odată cu lansarea numărului unic de urgență 119, și până în prezent, la nivelul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului – Județul Caraș-Severin, s-au înregistrat 243 de apeluri, dintre care 134 de apeluri mute. Au fost întocmite și 109 fișe de convorbire, cinci dintre ele fiind în curs de rezolvare.

În realitate, din totalul apelurilor primite numai cinci au semnalat în fapt ceva. Altfel, au fost apeluri mute, la unele dintre ele programul a generat fișă, iar acestea au și fost închise, pentru altele nu a generat programul fișe și atunci le-am luat doar ca pe apeluri mute.”, explică Elena Amzoi, directorul DGASPC Caraș-Severin.

În mare parte, cazurile semnalate la nivelul instituției, prin numărul unic 119, au avut în prim-plan minori rămași nesupravegheați la domiciliu sau care au părăsit voluntar domiciliul și au fost aduși, de către polițiști, la Centrul de primire în regim de urgență a copilului „Raisa” din Reșița, parte din structura DGASPC Caraș-Severin. Tot în urma apelurilor primite, reprezentanții instituției au verificat și condițiile în care sunt ocrotiți copiii, ca urmare a separării părinților. Însă, în niciuna dintre situațiile semnalate telefonic nu a fost necesară prezența echipei mobile la nivelul județului.

Numărul unic național 119 este destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare, neglijare a copilului și este parte integrantă din Programul Național de Suport al Guvernului pentru copii, în contextul pandemiei de Covid – 19 „Din grijă pentru copii”, adoptat prin OUG Nr. 105/2021.

La acest număr pot suna copiii aflați în situații de abuz, exploatare sau neglijare, părinții, rudele acestora sau cetățenii care au cunoștință de astfel de cazuri, 24 de ore din 24.

La nivelul DGASPC Caraș-Severin au fost desemnați cinci angajați ca operatori call-center, care răspund la orice oră. Niciun caz nu poate fi încheiat fără soluționare. Platforma utilizată este interconectată cu numărul de urgență 112, pentru cazurile în care viața copiilor este în pericol.

DGASPC Caraș-Severin are și o echipă mobilă de intervenție care se deplasează la cazurile speciale 24 de ore din 24. În situațiile în care copiii necesită doar suport psiho-emoțional, sunt transferați telefonic către un psiholog desemnat la nivelul DGASPC Caraș-Severin.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/