Situaţia traficului greu de pe raza municipiului Reşiţa a fost din nou în atenția autorităţilor locale. Pe lângă aspectele deja abordate în cadrul şedinţelor anterioare, oficialii au adus în prim-plan ideea de renovare a unui nou tronson de drum pentru maşinile de mare tonaj.
În faţa numeroşilor factori de decizie din judeţ, edilul-şef Mihai Stepanescu a abordat astăzi o serie de aspecte în ceea ce priveşte traficul greu din oraş. Acesta a propus spre dezbatere modernizarea în această toamnă a legăturii Valea Ţerovei – G.A.Petculescu – Platforma Mociur prin zona industrială Valea Ţerovei şi susţinerea realizării unei bretele între drumul de centură al Reşiţei şi incinta TMK, pentru a ocoli zona centrală a municipiului. Pentru asta, oficialii aşteaptă avizul Comisiei de circulaţie, preconizând că în următoarele săptămâni le vor avea. De asemenea, Mihai Stepanescu a luat în calcul posibilitatea instituirii unei taxe de tranzit, deşi mulţi dintre cetăţeni nu sunt de accord cu acest lucru.
„Nu a fost luată până acum în calcul instituirea unei taxe, deşi au fost voci care spuneau că ar fi bine şi la Reşiţa să punem o taxă de tranzit, rămâne de văzut. Vrem să ajutăm firmele, activitatea să o susţinem, atât cât putem noi, poate indirect, să nu încurcăm. De aceea, împreună cu Oficiul Cadastru, Direcţia de administrare a patrimoniului şi Comisia de circulaţie, în câteva săptămâni vom putea trece la concluzii. Cred eu că soarta acestor drumuri modernizate ne interesează pe noi toţi şi bineînţeles că prin posibilităţi de ocolire putem întreţine sau interveni în procesul de producţie al societăţilor din Reşiţa”, a declarat primarul Mihai Stepanescu în urma dezbaterii care a avut loc astăzi la sediul administrației locale.
Sugestii din partea cetățenilor
Unul dintre cetăţeni şi-a exprimat punctul de vedere, afirmând că transportul fierului vechi s-ar putea face prin compania CFR. „Întrucât maşinile de transport nu circulă prin oraş conform normelor rutiere, acestea circulând de fiecare dată pe banda a doua prin centrul municipiului şi cu o viteză foarte mare, cel mai bine ar fi ca TMK-ul să se aprovizioneze pe linia CFR-ului atât cât se poate, linia fiind funcţională până la un anumit punct, mai departe să se descurce compania. Este o soluţie, cea mai simplă şi imediată”, a declarat unul dintre locuitorii municipiului Reşiţa. În ceea ce priveşte taxa de tranzit, localnicii susţin că, odată cu instituirea acesteia, firmele nu vor mai putea face angajări şi se va munci doar pentru drumuri.
Fără bani pentru centură și pasaj
În cadrul şedinţei de astăzi, edilul-şef a propus aplicarea limitatoarelor şi a indicatoarelor de viteză chiar dacă se apropie anotimpul rece. De asemenea, a anunţat că proiectarea inelului de centură a municipiului iese din schemă. „Am avut o serie de discuţii cu privire la inelul de centură, iar conducerea DRDP ne-a informat în scris de la minister că nu au bani prevăzuţi pentru proiectarea acestuia, fiind o prioritate pentru anul viitor”, a explicat Mihai Stepanescu. Nu în ultimul rând, edilul-şef a ţinut să precizeze că partea superioară a pasajului din Govândari va fi modernizată tot anul viitor, fiind necesare reparaţii capitale.