Tablete din bugetul local pentru elevii din Berlişte: „Din păcate, Monica Anisie nu a fost unul dintre miniştrii inspiraţi”

Asemenea mai multor administrații publice locale din țară, și Primăria Berliște a încercat să susțină școala online prin achiziționarea de tablete pentru elevii cu posibilități materiale reduse. Cu toate acestea, măsurile „anapoda” luate de fostul ministru al Educației nu au dus la rezolvarea problemei învățământului de acasă, existând încă elevi care nu au participat la nicio lecție în forma adoptată pe timp de pandemie.

„Noi am făcut un efort din bugetul local pentru a ajuta cazurile cele mai grave. Vorbim aici despre 20 de tablete cu internet inclus, în valoare de 10.000 de lei, pentru că atât ne-a permis bugetul. Intenționăm, cu ocazia exercițiului bugetar gândit pentru 2021, să mai achiziționăm încă 20 de astfel de echipamente IT pentru a încerca să acoperim cât mai mult această zonă. De asemenea, am depus două proiecte pentru dotarea cu tablete a tuturor elevilor, proiecte cu finanțare europeană. Momentan, de la minister nu am primit încă niciun astfel de echipament.”, a precizat Nicolae Orăvicean, primarul comunei Berliște.

Temerea cea mai mare a edilului-şef din comuna cărășeană rămâne aceea că măsurile luate pe timpul pandemiei în mod fragmentat și, de cele mai multe ori neinspirate, ar putea duce la creșterea gradului de analfabetism în România. În plus, primarul liberal nu se ferește să-și critice colegii de partid, atunci când este cazul, în această situație fiind vorba de Monica Anisie, cea care s-a ocupat de învățământul românesc în ultima perioadă:

„Școala online rămâne o mare problemă. Din păcate, neperformanța în acest caz, se datorează în mare măsură Ministerului Educației. Trebuie să-mi asum, în calitate de membru al Partidului Național Liberal, faptul că Monica Anisie nu a fost unul din miniștrii prea inspirați. Măsurile luate au fost anapoda și negândite. În spațiul rural este o mare problemă. Deci, această școală online nu funcționează în proporție de 60-70%. Sunt copii care nu au putut să participe din mai multe motive la noul mod de parcurgere al materiei. O dată, pentru că nu au logistica necesară. În al doilea rând, nu are cine să-i ajute. Copiii provin din familii cu părinți analfabeți care nu le pot da o mână de ajutor cu aceste tablete, laptopuri. Consider că ar trebui gândite situații punctuale, cu derogări, în care copiii să vină la școală. Dacă nu se vor lua măsuri, vom ajunge o țară de analfabeți în următorii cinci-zece ani. Procentul va crește chiar spre 70%, dacă nu acționăm”.

În cazul UAT-ului pe care îl conduce, Nicolae Orăvicean dă de înțeles că încă există elevi care nu au participat la nicio lecție online, motiv pentru care a căutat să poarte discuții cu reprezentanții ISJ pentru a găsi cele mai bune soluții:

„Am purtat discuții cu reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean în care am solicitat derogări pentru ca elevii care nu au putut participa până în momentul de față la nicio lecție online să poată veni la școală. Sper ca noul ministru al Educației să reglementeze lucrurile pe acest segment, dincolo de toată povestea cu pandemia pentru că, și aici, există nuanțe și nuanțe. Din punctul meu de vedere, consider că ar trebui să ne punem problema despre cum să diminuăm cât mai mult riscul de infectare în școli, dar să-i lăsăm pe elevi să participe la cursuri în varianta tradițională”.