STPT vrea să renunțe la sistemul de închiriere al bicicletelor VeloTM

velo

Societatea de Transport Public Timișoara vrea să renunțe la sistemul de închiriere al bicicletelor VeloTM, pe motiv că nu aduce niciun venit.

Vești proaste pentru iubitorii mersului pe două roți. Cât de repede, Societatea de Transport Public Timișoara vrea să desființeze sistemul de închiriere al bicicletelor VeloTM. Anunțul a fost făcut de către Constantin Cocheci, directorul general al STPT, în ședința ordinară a Consiliului Local Timișoara din această săptămână.

Propunerea mea și ceea ce veți primi probabil săptămâna viitoare este ca STPT-ul să renunțe la acest serviciu, deoarece venit zero. Adică dvs. ca și acționari a acestei firme, ca și unici acționari, cred că ați avea tot interesul să vă diminuați pagubele. Atât timp cât firma dvs. are pierderi pe acest serviciu, eu, ca și director general, trebuie să vă aduc la cunoștință și să iau măsurile care se impun. Eu nu am spus că am hotărât așa, am spus că am să vă aduc la cunoștință această solicitare la cunoștință. Dar în opinia mea, da, trebuie renunțat la el pentru că reprezintă o pierdere. Interesul dvs. ca și acționar este să câștigați bani, nu să pierdeți, sau cel mult să fiți pe zero”, a afirmat Constantin Cocheci.

Adrian Lulciuc, consilier local PNL, a ținut să critice această decizie care urmează să fie luată în scurt timp.

Provocarea dvs. ca manager este să implementați, să susțineți toate proiectele acționarilor. Dacă noi considerăm că este necesar în Timișoara, pentru că avem trafic, avem grad mare de poluare, pentru că vrem să încurajăm mersul pe bicicletă, pentru că nu toată lumea își permite o bicicletă. Dacă noi vrem să încurajăm acest serviciu, să fie folosit de către timișoreni, provocarea dvs. ca manager este să-l mențineți, să-l susțineți, nu să-l desființați. Eu înțeleg că dvs. sunteți mai mult pe zona de audit financiar și pe eficientizare din punct de vedere economic, dar gândiți-vă puțin și la cetățenii orașului care foloseau aceste biciclete și sunt necesare în continuare. Nu puteți să desființați așa. Vă rog să reanalizați ceea ce ați spus vizavi de biciclete, să veniți eventual în următorul plen ordinar al CLT cu câteva propuneri de susținere a acestor proiecte, pentru că ar fi absurd în condițiile în care toată lumea, nu doar în Europa, avem exemplul Amsterdamului, în care toată lumea folosește bicicleta, noi să le desființăm”, a declarat Adrian Lulciuc.

Vă amintim faptul că la începutul acestui an, Consiliul Local Timișoara a aprobat încheierea unui acord de parteneriat între primărie și Asociația Green Revolution. Acesta prevede implementarea unui nou sistem funcțional de bike-sharing în capitala Banatului, urmând a fi realizate noi stații de închiriere a bicicletelor, în mai multe locații din oraș.

Noul sistem va fi unul complementar, nu va veni nici să înlocuiască, nici să scoată actualul sistem VeloTM. Instalarea sa, mentenanța, folosirea, suportul și toate costurile adiacente vreme de doi ani vor fi în întregime suportate din fonduri private, din donații pe care firme din Timișoara, și nu numai, le vor face. Iar după cei doi ani, sistemul va fi donat municipalității, liber de sarcini și în mod gratuit. Intenția este să avem două sisteme complementare care să se stimuleze reciproc, să fie un pic de competiție între cel public și cel privat. Iar dacă cel privat va fi donat primăriei, atunci vom putea să avem după doi ani și un studiu de oportunitate bazat pe cazul real de exploatare și de utilizare, să vedem exact care sistem va fi peste doi ani mai oportun sau mai dezirabil a fi dezvoltat pe termen lung. Interfața acestei aplicații este mult mai de actualitate, bicicletele sunt mai pretabile închirierii de masă. Este un sistem un pic mai evoluat decât cel pe care-l avem noi în momentul de față și atunci cred că este de bun augur să avem două sisteme care să fie complementare în acest moment”, afirma viceprimarul Ruben Lațcău, în luna ianuarie.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/