Stop joc pe șantierul de pe drumul Timișoara-Autostrada Vestului! CJ Timiș a reziliat contractul cu constructorul

santier drum dumbravita

Consiliul Județean Timiș a transmis o notificare de reziliere a contractului către firma care lărgește la patru benzi drumul dintre Timișoara și Autostrada Vestului prin Dumbrăvița și Giarmata. Motivul: lipsa noii Garații de Bună Execuție pentru asigurarea realizării obligațiilor asumate prin acordul contractual. Polița emisă anterior de o societate de asigurări și-a pierdut valabilitatea după ce firma a dat faliment.

Șantierul este unul cu probleme de multă vreme, iar CJ Timiș a încercat să mobilizeze constructorul, însă într-un final s-a ajuns la rezilierea contractului. Asta după ce, la finalul lunii noiembrie a anului trecut, autoritatea județeană a notificat constructorul că are la dispoziție 30 de zile să facă dovada noii Garanții de Bună Execuție. Nicio instituție de profil nu și-a asumat emiterea unui instrument de garantare care să corespundă cerințelor, iar în absența unei Garanții de Bună Execuție, CJT nu ar fi putut face nicio plată către constructor.

Relațiile contractuale dintre CJ Timiș și constructor vor înceta în 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere. Urmează ca CJ Timiș să demareze o achiziție pentru servicii de expertizare, care să investigheze și confirme stadiul și calitatea execuției de până acum. Dacă pregătirile vor decurge normal, la sfârșitul lunii iunie 2022, șantierul ar putea avea un constructor nou.

tm4ua media express de banat (100x1000px)

„Am încercat să mobilizăm constructorul, însă, din păcate, acesta este depășit de situație. Am evitat cât am putut rezilierea deoarece există un risc al pierderii finanțării europene, dar nu putem trece cu vederea întârzierile de pe șantier și faptul că a bătut pasul pe loc chiar și după ultimatumul primit în toamna târzie a lui 2021. Noi am moștenit firma și condițiile contractuale de la fosta administrație. Ca să evităm, pe viitor, astfel de probleme și neînțelegeri în execuție, asigurăm atât cetățenii cât și firmele care se înscriu la licitație că vom fi foarte preciși în formularea cerințelor. Conform Programului Operațional Regional, ultimele plăți pentru execuția proiectului se vor putea efectua în luna decembrie 2023. În momentul de față știm că suntem semnificativ în întârziere, dar nu avem un tablou foarte exact al situației deoarece constructorul a refuzat în mod repetat să actualizeze graficul de lucrări. Pentru acest lucru a primit penalități de 4.000 lei/zi de-a lungul ultimelor luni.”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.

CJ Timiș spune că problemele întâmpinate în proiectul de modernizare a DJ691 au fost accentuate de faptul că Primăria Timișoara a refuzat în repetate rânduri procedura de predare a stâlpilor și a rețelelor de alimentare pentru troleibuze, astfel încât constructorul să fi avut posibilitatea de a lucra la lărgirea drumului județean pe raza comunei Dumbrăvița.

Proiectul de modernizare pentru drumul Timișoara-Giarmata până la autostrada Vestului prevede lărgirea la patru benzi de circulație pe o distanță de 10 kilometri. Valoarea lucrărilor se ridică la aproximativ 80 de milioane de lei. Banii provin din fonduri europene – POR -, bugetul național și cel local – al CJ Timiș.

CITEȘTE ȘI:Drumul spre autostradă, blocat de hârtii și orgolii!

banner 970 x 250