Speranțe pentru deschiderea traficului pe centura Timișoara Sud în prima parte a anului viitor. Anunțul ministrului Transporturilor

centura sud timisoara 4

Centura de Sud a Timișoarei, aflată la un stadiu de realizare de 59%, ar putea fi deschisă pe bucăți, a spus vineri, la Timișoara, vicepremierul Sorin Grindeanu. Anunțul a venit după ce ministrul Transporturilor s-a întâlnit cu antreprenorul care construiește centura de Sud a Timișoarei și cu cei responsabili de descărcarea de pe Autostrada Vestului, la Sânandrei, după ce ambele companii au primit, pentru a doua oară, certificate negative din cauză nu respectă graficul de lucrări.

„La finalul săptămânii trecute, CNAIR a emis un nou rând de certificate. Din păcate, cele două companii care au lucrări aici în zonă, atât pe varianta ocolitoare cât și pe descărcarea de pe A1 au primit certificate negative, era culmea să primească pozitive. E al doilea certificat negativ. De dimineață m-am întâlnit și cu ei spunându-le că efectele legii se vor vedea în perioada următoare. (…) Pentru ducerea la bun sfârșit a acestor două contracte, le-am cerut termene intermediare. Dacă vorbim, de exemplu, de varianta ocolitoare Sud, centura, ar trebui ca în mai să se dea drumul – sau ce și-au asumat cei de la Tirrena – de la Moșnița la Remetea, în iulie – de la Șagului, intersecția, până la Flonta la Giroc, urmând ca în noiembrie să fie dată în circulație varianta ocolitoare în întregime, cu celelalte bucăți.”, a declarat Sorin Grindeanu, la Timișoara.

grindeanu 2

În ceea ce privește descărcarea de pe Autostrada Vestului de la Sânandrei, un tronson de aproximativ 10 kilometri, antreprenorul s-a angajat să finalizeze lucrările integral în noiembrie 2023. „În noiembrie 2023 trebuie să fie dată în integralitate în circulație acea descărcare de pe A1 la acel sens giratoriu de la Sânandrei, pe DN. Așa că anul viitor ar trebui să fie gata aceste lucrări. Vă spun că deși se vede (…) o îmbunătățire, dacă nu vor mări și mai mult mobilizarea, ajungem, fiind emise cele două certificate negative, la ceea ce nu îmi doresc și anume rezilierea.”, a explicat ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu a mai explicat faptul că rezilierea unui contract înseamnă „luni pierdute”, „proceduri legale care împing termenii contractului o perioadă”.

„Nu m-ați văzut să vin în fața dumneavoastră să rup contracte, nu cred că ăsta este rolul unui ministru. Rolul unui ministru este să găsească modalități prin care contractele să fie duse la bun sfârșit, să fie în termene și în termenii asumați de părți. Orice acțiune de acest tip și, în paranteză fie spus, avem în Timiș o acțiune de acest tip, de reziliere. Merg foarte mult spre Mașloc, Pișchia ș.a, din motive personale. De un an de zile eu nu am mai văzut nimic acolo pentru că s-a reziliat. Nu știu să se fi făcut o nouă licitație, știu foarte bine că e drumul consiliului județean, pentru că eu am început proiectul ăsta în 2016 cu exproprieri. (…) Din păcate, din 2016 până acum s-au făcut prea puține lucruri. S-a reușit această reziliere, dar nu s-a ținut o nouă licitație, nu s-au făcut pași înainte și vedem cu toții cum arată acel drum. (…) Am dat acest exemplu pentru că vrând-nevrând o reziliere înseamnă luni pierdute, proceduri legale care împing termenii contractului o perioadă. Și atunci nimeni nu își dorește să facă o asemenea acțiune, dar nici nu poți să te uiți pasiv când lucrările nu merg. În ultima perioadă există o mobilizare mai bună, nu destula. De aceea le-am cerut termene asumate de către cele două companii, la fel cum am făcut cu podul de la Brăila.”, a explicat Grindeanu.

Antreprenorii care s-au angajat la lucrări de infrastructură rutieră sunt evaluați de minister periodic, la trei luni, iar o mobilizare redusă sau neconformă cu contractul poate duce nu doar la rezilierea acestuia, ci și la interzicerea participării la licitații ulterioare.

CITEȘTE ȘI: Ministrul Grindeanu a semnat contractul pentru „autostrada urșilor”. Un kilometru costă 13 milioane de euro


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/