Sistemele autonome și electrice de transport în comun, soluția pentru rezolvarea problemelor acute de trafic

2021 10 07 pi zf its 01 autonomous shuttle 3 2 748px
1000x100 (4)

Compania ZF anunță că oferă, de acum, nu doar vehiculele de transport în comun, ci și toate serviciile suplimentare necesare pentru planificarea, implementarea, operarea, întreținerea și repararea sistemelor autonome de transport de călători. Oferta se adresează orașelor și operatorilor de mobilitate urbană. Sistemele de transport în comun reduc timpul de călătorie al oamenilor între două destinații, numărul de autoturisme, precum și emisiile cauzate de traficul din metropole. În plus, acestea facilitează conectarea zonelor periurbane sau rurale la centrele urbane.

Potrivit Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), traficul urban este responsabil pentru aproximativ 40% din emisiile dăunătoare climatului, emisii cauzate de transportul global de călători. O soluție ar putea fi reprezentată de sistemele autonome pentru transportul călătorilor.

„Pe lângă tracțiunea pur electrică de la baterie, conducerea în mod autonom a vehiculelor de transport public, pe care Grupul le are în portofoliu de la achiziționarea companiei 2getthere în 2019, ZF oferă acum și toate serviciile necesare pentru planificarea, implementarea, operarea, întreținerea și repararea unui sistem de transport public autonom. În prezent, municipalitățile și operatorii de mobilitate urbană au nevoie de multe cunoștințe și resurse pentru a înființa sisteme autonome de transport de călători. În acest sens, ZF sprijină cu cunoștințele sale despre proiect și rețeaua proprie. Soluția noastră este disponibilă imediat și poate contribui rapid la reducerea emisiilor legate de traficul local.”, a transmis Torsten Gollewski, șeful sistemelor de mobilitate autonomă la ZF.

leader board 728 x 90 px

Practic, grupul de tehnologie furnizează sistemele de transport public, oferă suport în crearea itinerariului, urmărește instalarea și punerea în funcțiune a sistemelor, asigură service-ul și, dacă este necesar, repararea acestora. Se oferă, de asemenea, consiliere cu privire la software-ul de gestionare a flotei sau soluții de conectivitate care asigură conexiunea la infrastructura de trafic – cum ar fi semafoarele și indicatoarele de viteză – precum și comunicarea cu pasagerii, prin intermediul aplicațiilor.

„Actuala generație de mijloace de transport public este concepută pentru a funcționa pe benzi separate, din punct de vedere structural. Pentru multe orașe, punerea în practic a acestei soluții înseamnă deja o decongestionare a traficului aglomerat. Traseele pot fi proiectate în așa fel încât să completeze optim sistemul de transport public existent. Metropole sau orașe mijlocii își pot îmbunătăți în mod semnificativ conexiunea cu zonele periurbane din apropiere. Liniile ferate abandonate pot fi transformate în rute de transport public autonome – la costuri semnificativ mai mici decât ar presupune construirea și activarea vehiculelor feroviare electrice.”, a mai spus Gollewski.

ZF este o companie globală, de tehnologie, care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială, asigurând următoarea generație de mobilitate. În România, ZF are peste 5.000 de angajați în Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni și Marghita.