Un proiect de peste 40 de milioane de lei pune la grea încercare nervii bocșenilor și pe cei ai primarului Cismăneanțu în același timp. Astăzi, firma Ludwig Pfeiffer a sfidat pe toată lumea, inclusiv pe bocșenii care au avut bunăvoința să se prezinte la Primăria orașului pentru a afla detalii despre lucrările de apă și canal care înaintează cu viteza melcului.
Niciun reprezentant al firmei Ludwig Pfeiffer nu a binevoit să se prezinte la Primăria Bocșa astăzi, înaintea prânzului, pentru o discuție cu primarul Eugen Cismăneanțu, cu vicepreședinții Consiliului Județean Caraș-Severin, dar și cu bocșenii care și-au rupt din timp pentru a afla detalii despre haosul din orașul lor.
Mai precis, proiectul de apă și canal din orașul Bocșa bate pasul pe loc… de aproape 4 ani! 31 decembrie 2015 era termenul de finalizare a proiectului care și acum se zbate ca peștele pe uscat. După mai multe amânări, proiectul, în cadrul căruia lucrările sunt începute din anul 2014, a primit ca nou termen luna octombrie 2020. Ce șanse ar fi ca acesta să devină real, dacă în ultimii 5 ani proiectul a fost realizat în proporție de aproximativ 36%?
Primarul Cismăneanțu a refuzat să mai acorde avize de spargere firmei Pfeiffer atât timp cât s-au dovedit neserioși. Ultima „bombă” e de dată recentă: firma a cerut aviz de spargere pe strada Făgetului cu termen de finalizare a lucrării luna octombrie 2020, strada având circa 200 de metri lungime! „Imposibil să accept așa ceva”, a răbufnit Cismăneanțu. Ciudat este că pe masa Consiliului Județean a ajuns aceeași cerere de aviz din partea firmei Pfeiffer, dar cu termen de finalizare în 4 noiembrie 2019!
Deși reprezentanții Aquacaraș, societatea care i-a contractat pe cei de la Pfeiffer pentru efectuarea lucrărilor, l-au tot sunat pe managerul de proiect Florin Boieru pentru ca cineva din cadrul firmei să vină să dea explicații public, nimeni nu a avut bunăvoința să se prezinte.
„Cred că avem răspunsul la multele întrebări pe care le pune Aquacaraș, Primăria Bocșa, Consiliul Județean și mai ales oamenii din Bocșa. Până la urmă, cetățenii sunt direct afectați. Devenim penibili!”, a răbufnit vicepreședintele Ionuț Popovici.
Motivul indolenței, spun unii, s-ar baza pe un contract făcut pe genunchi, cu clauze de tot râsul, astfel că nu există pârghiile necesare pentru a trage serios la răspundere constructorul.
„Sincer, am ajuns la capătul puterilor pentru că nu mai știm ce să facem cu acest constructor care, după cum ați văzut, ne-a sfidat atât pe noi, cât și pe cei de la Aquacaraș și pe cei doi vicepreședinți ai Consiliului Județean. S-a luat decizia să continuăm și să sperăm că lucrurile vor funcționa. Sincer vă spun că sunt sceptic, dar, în ceea ce ne privește pe noi, vom elibera avize de spargere cu termene realizabile, nu pe o perioadă mai mare de un an. Este o bătaie de joc când vii cu asemenea solicitări. Pentru o stradă de 200 de metri să ceri aviz de spargere valabil mai mult de un an înseamnă că tu nu vrei să lucrezi”, spune primarul Eugen Cismăneanțu.
În privința neconcordanței între adresele ajunse la Primăria Bocșa și cele ajunse la Consiliul Județean, primarul susține că nu este nici pe departe vorba despre o greșeală. „Este o minciună din partea constructorului. Nu știam că face aceste informări către Consiliul Județean. M-am mirat și eu cum pot să ne considere atât de limitați din punct de vedere intelectual: una să ne spună nouă, alta la Aquacarș, alta informează Consiliul Județean. Realitatea este că nimeni nu are de pierdut, decât cetățenii orașului Bocșa pentru care eu mă voi lupta. I-am solicitat constructorului de nenumărate ori să mărească echipele de lucru, să fie atent la calitatea lucrărilor. Observ că nici Aquacaraș nu pune piciorul în prag pentru a aplica prevederile contractuale, care sunt sigur că sunt drastice, începând cu penalități”, spune primarul Cismăneanțu. Asta deși recunoaște că nu a văzut niciodată contractul.
Bocșenii se plâng că străzile lor au fost sparte, iar apoi utilajele, împreună cu muncitorii, au dispărut. Oamenii sunt disperați și spun că există tronsoane pe care salvările sau mașinile de pompieri nu ar putea interveni în caz de urgență din cauza haosului lăsat în urmă de constructor.