Se licitează ultimele loturi de pe calea ferată Craiova – Caransebeș

cfr

CFR licitează modernizarea ultimelor două loturi din tronsonul de cale ferată Craiova – Caransebeș. Cele două sectoare însumează 74 de kilometri.

Lotul 4, cuprins între Drobeta Turnu Severin și Băile Herculane, are o lungime de 41,6 kilometri și valoarea maximă estimată a lucrărilor este de 1,6 miliarde de lei. Execuția va dura 60 de luni, iar proiectarea un an.

Cel de-al doilea lot care se licitează, lotul 5, leagă Băile Hercula de Poarta și are 32,6 kilometri. Contractul poate ajunge până la 1,6 miliarde de lei. Modernizarea poate dura 48 de luni, după o perioadă de 12 luni destinată proiectării.

Pe toți cei 74 de kilometri se va putea circula cu 160 km/h. Se vor reabilita și 10 stații: Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea și Cornea.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

„Scopul general ale implementării proiectului de <<Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Caransebeș (225,287 km) >> este îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h; modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacității de tranzit; asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități; modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare; modernizare poduri, podețe; reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18%”, transmite CFR SA.

Calea ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

 

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/