Se înființează un comitet de profesori evaluatori. Care sunt criteriile de selecție?

Ministerul Educației a dispus înființarea, la nivelul fiecărui județ, a unui comitet format din profesori care să fie  instruiți în așa fel încât să aplice aceeași grilă de evaluare la toate examenele din învățământ, fie că vorbim de evaluarea națională, bacalaureat sau titularizare.

Comitetul are ca scop înlăturarea oricărei urme de subiectivism în corectarea lucrărilor. Corpul evaluator va fi pregătit pentru fiecare disciplină, iar în atribuțiile postului se specifică faptul că evaluarea se va face respectând calitatea și echitatea. De asemenea, printre atribuții mai este specificat faptul că profesorii vor fi dirijați ca la cursuri să îi mentoreze pe profesori să aibă o activitate eficientă, care să încurajeze progresul elevilor.

Pentru a putea fi membru evaluator al CPEECN, cei ce se înscriu trebuie să aibă activități de predare în ultimii 3 ani în ciclul gimnazial sau liceal, să aibă gradele I sau II sau titlul științific de doctor și, de asemenea, se cere experiență în cadrul concursurilor și evaluărilor naționale sau internaționale.

Detalii despre metodologia și actele necesare pentru selecția corpului evaluator se găsesc aici. Până în 30 septembrie, dosarele pot fi înscrise pe platforma dedicată. Până la începutul lunii decembrie, dosarele și concurenții vor fi evaluați, iar persoanele selectate vor urma stagii de formare. Numărul de evaluatori va fi stabilit în procent de 4% din numărul elevilor care au susținut examene în anul anterior, la fiecare disciplină în parte. Profesorii evaluatori vor primi punctaje suplimentare pentru obținerea gradației.

”Vor fi stagii de pregătire pe fiecare disciplină în parte pe care colegii noștri profesori evaluatori vor lucra pe exemple de bună practică sau practic pe ce s-a întâmplat până acum la examenele naționale, o abordare unitară – aceasta este marea problemă, de abordarea subiectelor, mai ales în zona disciplinei de Limba și literatura română, unde apar cele mai multe contestații din prisma abordării. În urma acestor stagii se va uniformiza zona de evaluare”, a spus Marin Popescu, inspectorul școlar general al Timișului.

Organismul va fi coordonat de un inspector școlar general adjunct, desemnat la decizia inspectorului școlar general.