Scurgere de fonduri! Prejudiciu de 200.000 de lei la reabilitarea fostei cazărmi de pe Strada Banatului!

O comisie din cadrul Primăriei Lugoj a verificat lucrările și utilajele plătite din bani publici la reabilitarea cazărmii de pe strada Banatului.

După ce a constatat mai multe nereguli și lipsa unor echipamente achitate din bani publici, care au fost destinate pentru viitorul sediu al Direcției de Asistență Socială Comunitară, primarul Lugojului a format o comisie din funcționari din primărie, care se verifice lucrările pentru care au fost achitați bani.

„Am recurs la a întocmi o comisie care să stabilească dacă ceea ce s-a plătit în 2019 s-a și executat pe teren, o comisie alcătuită din colegi din primărie. Am invitat la lucrările acestei comisii pe dirigintele de șantier, pe antreprenorul general, pe subcontractorul acestuia și pe colegii noștri din biroul de investiții. Am constatat că anumite echipamente lipsesc cu desăvârșire, alte echipamente nu sunt exact așa cum s-au plătit. Am constatat lipsa paratrăsnetului, spre exemplu, am constat lucrări plătite la tonă, când ele de fapt au fost făcute la metru pătrat și cu siguranță sunt diferențe majore și acolo. Deocamdată nu vorbim de calitatea lucrărilor sau de ce lucrări ascunse s-au plătit, pentru că nu știm dacă au fost sau nu au fost făcute. Prejudiciul estimat la ora aceasta este undeva în jur de 200.000 de lei. O să ne adresăm organelor de cercetare pentru a evalua și a stabili în mod concret în justiție care este întinderea prejudiciului și cine este responsabil cu adevărat de toate acestea. Lucrările sunt oprite, contractul este reziliat, o să facem o expertiză tehnică și judiciară și extrajudiciară pentru a ști cum putem merge mai departe. Nu mai putem lăsa lucrurile așa, trebuie să reluăm de la zero practic și să le dăm în folosință celor cărora le sunt destinate.”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

leader board 728 x 90 px

Finanțarea reabilitării edificiului (ridicat la sfârșitul secolului al VIII-lea, începutului secolului al XIX-lea) pentru partea exterioară, pe o lungime de aproximativ 40 de metri, a fost stabilită de fosta administrație la aproximativ 1,6 milioane lei (fără TVA), iar pentru interior, unde urma să se refacă 1.200 de mp, din cei 3.000 existenți, a fost promisă suma de 800.000 de lei.