Scump, dar ieftin! Bogdea le-a pus gunoiul în spate liberalilor!

Situația tarifului de gunoi a atras din nou atenția consilierilor locali din Caransebeș în cadrul ședinței de lucru. Grupul PSD spune că doar în Caransebeș există un preț la gunoi aproape dublu față de alte orașe din judeţ, precum Reșița sau Oțelu Roșu.

Consilierul social-democrat Florin Bogdea a explicat că ultima majorare a gunoiului a venit pe fondul impunerii de către Uniunea Europeană a taxei de mediu de 80 de lei pe tona de deșeuri descărcată la deponeu. Această taxă însă a fost din nou suspendată până în ianuarie 2019, astfel că acum, în opinia sa, ar trebui reduse tarifele la gunoi care depășesc 15 lei de persoană.

Numai că lucrurile nu stau deloc așa. Directorul Transal Urbis, Ovidiu Chimigeriu, a explicat că mărirea nu a venit doar din cauza acelei taxe, ci și a majorării salariului minim pe economie și pentru realizarea altor investiții pe care le are pe agenda de lucru serviciul de salubritate.

Cu toate acestea, consilierii PSD au afirmat că ar trebui ca și municipiul Caransebeș să se alinieze la prețul județului, care nu depășește 9 lei de persoană, și în acest scop vor iniția un proiect de hotărâre pentru ședința din luna noiembrie. Un joc politic excelent, intenția fiind aceea de a le arăta caransebeșenilor că liberalii insistă pentru tarife maximale. De parcă mai contează că tema e falsă! 

Primarul municipiului Caransebeș, Felix Borcean, a venit în apărarea directorului de la Transal Urbis, spunând că pentru utilizatorii din Caransebeș va fi mai lină alinierea la prețul unic, de 210 lei pentru o tonă, impus de operatorul care a câștigat licitația pentru deponeul de la Lupac, în timp ce pentru unele orașe majorarea tarifului la colectarea gunoiului va fi dublă sau chiar triplă. Mai trebuie spus că societatea condusă de Chimigeriu nu a făcut din Caransebeș cel mai curat oraș din România, dar că lucrurile stau foarte bine din punct de vedere al gestionării deșeurilor față de alte localități ale județului. Cu alte cuvinte, tema gunoiului în cea mai recentă ședință de Consiliu Local a fost mai degrabă încă un meci politic și nu o grijă reală pentru buzunarul cetățeanului.

UPDATE, ora 18.25

Florin Bogdea a solicitat un drept la replică, considerând că afirmația „Un joc politic excelent, intenția fiind aceea de a le arăta caransebeșenilor că liberalii insistă pentru tarife maximale. De parcă mai contează că tema e falsă!” nu este adevărată. Florin Bogdea spune că scăderea prețului la gunoi este numai în interesul cetățeanului, însă probabil dăunează bugetului serviciului Transal Urbis ,pentru că actuala conducere trebuie să-și susțină fondul de salarii majorate în urmă cu o lună, peste majorarea impusă de lege privind salariul minim pe economie.

„Noi nu vrem altceva decât ca ce s-a cerut în plus în ianuarie 2017, pentru așa-zisă taxă de mediu, să fie retras. Adică Transal a solicitat majorarea tarifelor la gunoi cu 45% pe motivul că va intra în vigoare acea ordonanță de mediu care prevedea ca, la fiecare tonă de gunoi descărcată la deponeu, serviciul de salubritate să plătească o penalitate de 80 de lei, din cauză că nu este competitiv la selectarea deșeurilor. Taxa a fost amânată până la începutul lui 2019, nu este logic să scoatem această povară de pe spatele cetățenilor. La ora actuală, un cetățean de la case plătește 15 lei pe lună, iar unul de la bloc, 12 lei. Știți că la Oțelu Roșu sau la Reșița nu plătesc mai mult de 8-9 lei? Aici e problema, de ce nu ne aliniem și noi la nivelul județului? De ce trebuie ca la Caransebeș tariful să fie exorbitant? Ne-au băgat pe sub nas un proiect de hotărâre bazându-se pe taxa aceasta care acum nu mai se aplică și pe creșterea salariului minim. Asta înțelegem! Dar de ce nu se reduce și cu 4-5 lei tariful, căci pentru cetățean contează?! Până când se deschide deponeul de la Lupac, putem face acest lucru și noi o să inițiem acest proiect de hotărâre pentru ședința următoare”, ne-a declarat consilierul social-democrat Florin Bogdea, care este membru în Consiliul de Administrație de la Transal Urbis.

În replică, directorul Transal Urbis, Ovidiu Chimigeriu, spune că majorarea tarifelor s-a bazat în special pe creșterea salariului minim și doar în mică măsură de introducerea acelei taxe.