Școala online obligatorie stârnește controverse! „Atitudinea Ministerului Educației și Cercetării este una de condamnat”

Ordinul Ministerului Educației, care impune participarea obligatorie la cursurile online, stârnește controverse. Mulți copii din România nu au acces la internet, nu au smartphone-uri sau tablete. Concret, nu au acces la educație în perioada pandemiei. Reprezentanții elevilor au inițiat o petiție online prin care le cer decidenților să rezolve problema.

Măsurile sunt abuzive, transmit reprezentanții Consiliului Județean al Elevilor Timiș deoarece mii de tineri abandonează timpuriu școala din cauza lipsurilor financiare. Ordinul prevede că familia trebuie să-i asigure elevului uneltele necesare pentru a putea participa la cursurile online, în contextul în care, potrivit statisticilor, peste 38% dintre copii se află în risc de sărăcie și excluziune socială. 

„Atitudinea Ministerului Educației și Cercetării este una de condamnat, deoarece mii de elevi se află într-o situație financiară dificilă, elevi care nu beneficiază de educație gratuită și echitabilă. Doamnă ministru, cum le răspundeți miilor de elevi care se întreabă de ce nu au acces la educație, în timp ce colegii lor participă la orele online?”, a declarat Alexandra Trușcă, președintele Consiliului Județean al Elevilor Timiș

Reprezentanții elevilor au lansat petiția „User sau loser”, prin care le cer decidenților identificarea unui set de soluții clare pentru rezolvarea problemei și a unor surse pentru achiziționarea de urgență a materialelor necesare învățării online pentru elevii care se află într-o situație financiară deficitară. Petiția a fost semnată de peste 6.500 de elevi și poate fi consultată AICI.

Asociației Human Catalyst a analizat situația din 4.158 de școli cu clase I-VIII din România. În urma cercetărilor, reiese faptul că 39% din totalul unităților de învățământ primar și gimnazial analizate sunt defavorizate, iar 70% dintre elevii care provin din aceste școli au un risc iminent de abandon școlar.