Dezastrele din ultimii ani de la examenul de Bacalaureat i-au făcut pe unii directori de școli să-și aplece atenția asupra găsirii unor soluții pentru a atrage elevul către școală și a-l face să conștientizeze că la vârsta majoratului totul se poate opri la stadiul cunoștințelor de liceu, dacă nu îndrăzneşte să spere la mai mult.
Așa se face că Liceul Tehnologic Dacia din municipiul Caransebeș se poate bucura de implementarea unui proiect cu finanțare guvernamentală de peste 150.000 euro, care va da posibilitatea impulsionării atât a profesorilor, cât și a elevilor pentru a studia.
Directorul liceului prof. Florin Bogdea a dorit să prezinte proiectul unui grup-țintă format din elevi, profesori și reprezentanți ai mai multor instituții din municipiul Caransebeș, în vederea implicării directe a acestora odată cu demararea proiectului. La întâlnirea desfășurată în sala profesorală a liceului tehnologic a participat și primarul Felix Borcean, care s-a arătat interesat de această inițiativă și în calitate de fost director al Colegiul Național Traian Doda.
„Aș dori ca la finalul acestui proiect să se vadă rezultate bune. Este o formă oarecum de fidelizare a elevilor, de atragere mai puternică către procesul de educație, pentru că, așa cum spunea și domnul director, sunt foarte mulți copii în oraș și în satele din jurul Caransebeșului care cresc și se dezvoltă fără unul sau ambii părinți care ori i-au abandonat, ori sunt la muncă în străinătate și i-au lăsat în grija rudelor. Sunt copii care abandonează școala din lipsa banilor sau copii de etnie romă care renunță la școală… Acest program complex de educație și masă este un fel de școală după școală și de aceea sper ca rezultatele proiectului să fie bune”, ne-a declarat primarul Felix Borcean.
Directorul unității școlare, Florin Bogdea, ne-a menționat că o parte din fonduri se vor duce către reabilitarea bibliotecii sau a unui laborator unde se vor preda orele, apoi a cantinei și sălii de mese, pentru ca elevii să poată servi un prânz cald, dacă rămân peste programul orelor de curs pentru a studia în particular la materia pe care n-o stăpânesc cu profesor îndrumător. O altă parte din bani se va duce către plata cu ora a profesorilor care rămân peste program să-i ajute pe elevi și altă parte va merge către un program bine stabilit de educare practică prin excursii și diferite ateliere de lucru.
Liceul a aplicat pentru acest grant din 2016 printr-o scrisoare de intenție transmisă Ministerul Educației, în cadrul Proiectului pentru Învățământul Secundar din România (ROSE), și va primi o sumă de 152.000 euro în următorii patru ani. Activitățile vor mai cuprinde: dezvoltare personală și coaching; consiliere și orientare în carieră; dezvoltarea de abilități socio-emoționale; educație incluzivă și mediere.
Aceste granturi nu sunt acordate din fonduri europene, deci procedurile ar trebui să fie mai simple. Proiectul ROSE este finanțat printr-un împrumut de 200 milioane de euro contractat de România de la Banca Mondială.